icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Czy PiS zlikwiduje PKP? (WIDEO)

W 2016 roku będziemy świadkami licznych zmian zapowiadanych przez Prawo i Sprawiedliwość. W przypadku kolei największym wyzwaniem będzie rozkręcenie nowej perspektywy finansowej w sytuacji, gdy Komisja Europejska ostrzega Polskę z powodu zbyt dużych opóźnień w realizacji projektów. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, w przypadku gdy GDDKiA ma już ponad 30 mld zł w podpisanych kontraktach na budowę dróg, a wynik PLK jest zdecydowanie gorszy, to mamy do czynienia ze sporym problemem z organizacją oraz zarządzaniem w spółkach kolejowych.

– Na przyszły rok PiS zapowiada dużą liczbą liczbę zmian ustrojowych, m.in. likwidację PKP S.A. i przekształcenie ich w całkiem nową spółkę, która będzie połączeniem starego PKP oraz Polskich Linii Kolejowych. Trzeba będzie również wyznaczyć nowe zadania i wykorzystać komercyjne nieruchomości wchodzące w skład spółki XCity, która najprawdopodobniej będzie podległa bezpośrednio ministrowi. Przyszły rok będzie okresem dużych zmian organizacyjnych i instytucjonalnych oraz znaczącego zwrotu w kierunku pasażera i zintegrowania oferty do jego potrzeb. Drogowcy natomiast czekają na wprowadzenie spokoju w relacjach pomiędzy branżą, wykonawcami a administracją rządową oraz na wyższy poziom dialogu, który zdecydowanie ułatwi prowadzenie inwestycji infrastrukturalnych – opisuje Furgalski.

Źródło: eNewsroom.pl

W 2016 roku będziemy świadkami licznych zmian zapowiadanych przez Prawo i Sprawiedliwość. W przypadku kolei największym wyzwaniem będzie rozkręcenie nowej perspektywy finansowej w sytuacji, gdy Komisja Europejska ostrzega Polskę z powodu zbyt dużych opóźnień w realizacji projektów. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, w przypadku gdy GDDKiA ma już ponad 30 mld zł w podpisanych kontraktach na budowę dróg, a wynik PLK jest zdecydowanie gorszy, to mamy do czynienia ze sporym problemem z organizacją oraz zarządzaniem w spółkach kolejowych.

– Na przyszły rok PiS zapowiada dużą liczbą liczbę zmian ustrojowych, m.in. likwidację PKP S.A. i przekształcenie ich w całkiem nową spółkę, która będzie połączeniem starego PKP oraz Polskich Linii Kolejowych. Trzeba będzie również wyznaczyć nowe zadania i wykorzystać komercyjne nieruchomości wchodzące w skład spółki XCity, która najprawdopodobniej będzie podległa bezpośrednio ministrowi. Przyszły rok będzie okresem dużych zmian organizacyjnych i instytucjonalnych oraz znaczącego zwrotu w kierunku pasażera i zintegrowania oferty do jego potrzeb. Drogowcy natomiast czekają na wprowadzenie spokoju w relacjach pomiędzy branżą, wykonawcami a administracją rządową oraz na wyższy poziom dialogu, który zdecydowanie ułatwi prowadzenie inwestycji infrastrukturalnych – opisuje Furgalski.

Źródło: eNewsroom.pl

Najnowsze artykuły