GDDKiA: Podpisano umowę na budowę obwodnicy Sanoka

0
23

(GDDKiA)

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 9 lutego 2016 r. podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy to prawie 140 mln zł brutto. Konsorcjum zadeklarowało ukończenie prac w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót) i udzieliło 10-letniej gwarancji jakości. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2019r.

Obwodnica realizowana będzie w systemie „projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie wybuduje trasę. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy miasta Sanoka, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta oraz wyprowadzenie ciężkiego ruchu samochodowego z miasta. Zakładanym efektem jest również zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach DK 28 i DK 84, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie uciążliwego oddziaływania istniejącej DK 28 i DK 84 na pobliskie otoczenie.

Przypomnijmy, że w pierwszym etapie postępowania przetargowego na „Zaprojektowanie i budowę obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka”. złożono 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zweryfikowano pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamieszczonych w ogłoszeniu o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału, którego minimalny poziom określono w ogłoszeniach o zamówieniu. Zamawiający ocenił także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia w szczególności do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.

W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców, z których 9 złożyło oferty cenowe. Wszyscy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w 33 miesiące i 10-letni okres gwarancji. Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm z Liderem MAX BÖGL Polska Sp. z o.o. a najwyższą konsorcjum firm z Liderem Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY ŁODŹ S.A.