icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PB: Rząd chce złamać monopol PKP Energetyki na utrzymanie sieci trakcyjnej

(Puls Biznesu/CIRE)

Jak poinformował „Puls Biznesu”, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa bada warunki zakupu PKP Energetyka przez funduszu CVC Capital Partners i zapowiada zmianę dotychczasowych zasad współpracy PKP z PKP Energetyką.

Gazeta przypomina, że do tej pory PKP Polskie Linie Kolejowe z wolnej ręki zlecały PKP Energetyce, jako spółce z grupy, utrzymanie sieci trakcyjnej. Przed sprzedażą PKP Energetyki funduszowi CVC Capital Partners obie kolejowe spółki zawarły czteroletnią umowę na utrzymanie sieci trakcyjnej, która będzie obowiązywała do 2019 r. Według Wojciecha Orzecha, prezes PKP Energetyki umowa powinna być przedłużona na kolejne cztery lata.

Piotr Stomma, wiceminister w resorcie Infrastruktury i Budownictwa uważa natomiast, że spółka powinna ubiegać się o zlecenia od PKP PLK w formie zamówień publicznych, na takich samych zasadach jak inne podmioty.

Wojciech Orzech argumentuje, że w sektorze dystrybucji energii elektrycznej z reguły działają naturalne monopole i zwraca uwagę, że PKP Energetyka dysponuje infrastrukturą, dzięki której jest przygotowana do świadczenia dostaw energii dla kolei.

(Puls Biznesu/CIRE)

Jak poinformował „Puls Biznesu”, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa bada warunki zakupu PKP Energetyka przez funduszu CVC Capital Partners i zapowiada zmianę dotychczasowych zasad współpracy PKP z PKP Energetyką.

Gazeta przypomina, że do tej pory PKP Polskie Linie Kolejowe z wolnej ręki zlecały PKP Energetyce, jako spółce z grupy, utrzymanie sieci trakcyjnej. Przed sprzedażą PKP Energetyki funduszowi CVC Capital Partners obie kolejowe spółki zawarły czteroletnią umowę na utrzymanie sieci trakcyjnej, która będzie obowiązywała do 2019 r. Według Wojciecha Orzecha, prezes PKP Energetyki umowa powinna być przedłużona na kolejne cztery lata.

Piotr Stomma, wiceminister w resorcie Infrastruktury i Budownictwa uważa natomiast, że spółka powinna ubiegać się o zlecenia od PKP PLK w formie zamówień publicznych, na takich samych zasadach jak inne podmioty.

Wojciech Orzech argumentuje, że w sektorze dystrybucji energii elektrycznej z reguły działają naturalne monopole i zwraca uwagę, że PKP Energetyka dysponuje infrastrukturą, dzięki której jest przygotowana do świadczenia dostaw energii dla kolei.

Najnowsze artykuły