– PKP PLK na 2014 rok ma ambitne plany przeprowadzenia licznych robót modernizacyjnych i naprawczych na torach. Prowadzone inwestycje mogą jednak wpłynąć na warunki działalności kolejowych przewozów towarowych np. przez czasowe zamknięcie wielu tras – informuje nasz portal Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo.
– Dlatego intensywnie badamy możliwości rozłożenia przewozu niektórych materiałów w czasie, takich jak kruszywo. Szczyt przewozów przypada na III kwartał roku, dlatego chcielibyśmy w miarę możliwości zwiększyć przewozy np. w pierwszej połowie roku -twierdzi Kuk.
Jak zaznacza rzecznik – naszym celem jest takie rozłożenie transportu, aby uniknąć trudności związanych z remontami linii w czasie szczytu przewozowego. Chcemy więc przewieźć jak najwięcej w okresie poza szczytem. Oczywiście, na bieżąco konsultujemy wszystkie propozycje z naszymi klientami – wiele zależy od tego, czy klient ma możliwość składowania materiałów, które przewieźlibyśmy wcześniej. Zależy nam na jak najlepszym zrealizowaniu usług, które zostały zawarte z kontrahentami.
– Trzeba podkreślić, że pomimo obniżonej prędkości handlowej na sieci, dzięki odpowiednio dużym zasobom taborowym, będziemy mogli lepiej świadczyć usługi przewozowe – twierdzi dalej Kuk. W jego opinii to komfortowa sytuacja, zważywszy, że na rynku są odczuwalne braki lokomotyw i wagonów.
– Mamy zatem nadzieję, że prace modernizacyjne i naprawcze na torach nie będą dla naszych klientów odczuwalne – to jedno z głównych zadań jakie stawiamy sobie na rok 2014.
Nie publikujemy prognoz na 2014, ale wraz z ożywieniem gospodarczym oczekujemy większej przewiezionej masy niż w 2013 – kończy rzecznik PKP Cargo.