Alert

Porty w Szczecinie i Świnoujściu zacieśniają współpracę ze Szwecją

Mazovia / fot. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Wczoraj na promie Mazovia zacumowanym w szwedzkim porcie Ystad przedstawiciele zarządów portów oraz polskiego armatora promowego podpisali List Intencyjny dotyczący trójstronnej współpracy w obecności m.in. Pawła Brzezickiego, podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz przedstawicieli Ministerstwa Przedsiębiorczości i Innowacji Szwecji.

Współpraca dotyczyć ma m.in. zapewnienia odpowiedniej infrastruktury i obsługi dużych nowych promów, które PŻB zamierza wprowadzić na trasie Świnoujście-Ystad.

Chodzi o umocnienie współpracy trójstronnej poprzez wypracowanie strategii kompleksowych działań na Bałtyku Południowym, zwiększającej znaczenie autostrady morskiej pomiędzy Świnoujściem i Ystad i tym samym znaczenie Polski w budowaniu połączenia transportowego pomiędzy Europą Południową i Europą Północną.

Wydarzeniem towarzyszącym będzie spotkanie ministra Pawła Brzezickiego z przedstawicielami władz Regionu Skania, Miasta Ystad oraz przedstawicieli wspomnianego Ministerstwa Przedsiębiorczości i Innowacji w Szwecji. Podczas spotkań zostaną poruszone kwestie dotyczące rozwijania współpracy pomiędzy Polską a Szwecją w obszarze promów, autostrady morskiej i zrównoważonego rozwoju w Regionie Morza Bałtyckiego.

Dzisiejsze wydarzenie jest następstwem działań naszego rządu dotyczących aktywizacji sektora przemysłu okrętowego w Polsce i przyjęcia tzw. ustawy stoczniowej (wejdzie w życie 1 stycznia 2017 r.).

W Szczecinie, w czerwcu b.r. podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego Wydarzeniem podpisano List Intencyjny w sprawie utworzenia konsorcjum pomiędzy Gdańską Stocznią Remontową, Stocznią Remontową „Nauta”, Morską Stocznią Remontową Gryfia, Szczecińskim Parkiem Przemysłowym, Polskim Funduszem Rozwoju i PKO Bankiem Polskim. Celem powołania konsorcjum jest budowa wspomnianych dwóch promów dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Źródło:  Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X