Łukasz Boroń, prezes PKP Cargo SA
Jak będzie dalej wyglądała rywalizacja PKP Cargo z prywatnymi przewoźnikami o udziały w polskim rynku przewozów towarowych, zwłaszcza z DB Schenker? W jakim stopniu do utrzymania jest wasz obecny ok. 46 proc. w nim udział? Rywalizacja – nie lekceważymy konkurentów, ale konkurencja jest zdrowa i pożądana dla PKP Cargo. Gdyby nie konkurenci nie przeszlibyśmy długiej drogi restrukturyzacji oraz przewoźnika generującego straty do przewoźnika wykazującego zyski. Co do spadku udziałów w tym roku – wynika ze spadku przewozów kruszyw, w których mieliśmy większościowy udział. Po EURO 2012 po prostu nie buduje się tak dużo dróg i autostrad, jak w poprzednich latach. Ten spadek, jako największy gracz w tym segmencie krajowych przewozów kolejowych, odczuwamy i staramy się aby skompensować go inną działalnością przewozową (innych towarów).