icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tydzień zrównoważonego transportu za nami. A co dalej?

Wrześniowe obchody Tygodnia Zrównoważonego Transportu budzą zawsze wiele emocji. Dzień bez samochodu, sztuka uliczna, upcykling, recykling, aktywności dla młodych i zwrócenie uwagi na seniorów w przestrzeni miejskiej. Różnie ten tydzień wygląda w różnych miastach, ale zawsze pozostaje refleksja: co dalej? W tym roku Warszawa miała naprawdę co świętować.

W Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisana została umowa, dająca pewność, że budowa II linii metra wejdzie w kolejny etap realizacji. 23 września postawiono kropkę nad „i” na którą czekali nie tylko warszawiacy. „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru” to mały krok w stronę praktycznej elektromobilności.

Rozwój sieci metra to także szansa na otwarte centrum miasta, tworzenie spójnej sieci dogodnych i bezpiecznych połączeń między dzielnicami. Wreszcie także, to szansa na inwestycje. Fundusze pozwolą wykonać nie tylko zaplanowaną wersję 3+3, ale także na sfinansowanie planów kolejnych stacji tak aby w 2022 roku pojechać już z północy na zachód bez przesiadek.

ZTM/Agata Rzędowska

Wrześniowe obchody Tygodnia Zrównoważonego Transportu budzą zawsze wiele emocji. Dzień bez samochodu, sztuka uliczna, upcykling, recykling, aktywności dla młodych i zwrócenie uwagi na seniorów w przestrzeni miejskiej. Różnie ten tydzień wygląda w różnych miastach, ale zawsze pozostaje refleksja: co dalej? W tym roku Warszawa miała naprawdę co świętować.

W Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisana została umowa, dająca pewność, że budowa II linii metra wejdzie w kolejny etap realizacji. 23 września postawiono kropkę nad „i” na którą czekali nie tylko warszawiacy. „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru” to mały krok w stronę praktycznej elektromobilności.

Rozwój sieci metra to także szansa na otwarte centrum miasta, tworzenie spójnej sieci dogodnych i bezpiecznych połączeń między dzielnicami. Wreszcie także, to szansa na inwestycje. Fundusze pozwolą wykonać nie tylko zaplanowaną wersję 3+3, ale także na sfinansowanie planów kolejnych stacji tak aby w 2022 roku pojechać już z północy na zachód bez przesiadek.

ZTM/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły