icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Katowicki Węgiel uruchomi kolejną linię paczkowania węgla

Przed przyszłorocznym sezonem grzewczym spółka Katowicki Węgiel z grupy Katowickiego Holdingu Węglowego (KHW) uruchomi drugą linię paczkowania węgla, kupowanego przez indywidualnych odbiorców do ogrzewania domów. Produkcja tego paliwa wzrośnie wówczas o połowę.

Chodzi o tzw. ekogroszek, czyli gatunek powstający z węgla kamiennego o niskiej zawartości siarki, z wyselekcjonowanych partii urobku, który charakteryzuje się dużą kalorycznością przy stosunkowo małej wilgotności i niewielkiej ilości substancji niepalnych.

O rozpoczęciu przygotowań do realizacji tej wartej ok. 3 mln zł inwestycji poinformował we wtorek prezes Katowickiego Węgla Marek Klusek. Po uruchomieniu nowej linii produkcja paczkowanego węgla ma wzrosnąć o ok. 20 tys. ton rocznie, wobec obecnych ok. 40 tys. ton.

Przedsięwzięcie jest odpowiedzią na rosnący popyt w tym segmencie odbiorców. Przedstawiciele spółki przekonują, że konfekcjonowanie węgla nie tylko ułatwia korzystanie z niego do ogrzewania domów, ale także ogranicza emisję pyłów do środowiska w czasie jego transportu od producentów do odbiorców.

Nowa linia, której uruchomienie zaplanowano na lato przyszłego roku, ma być bardziej wydajna od istniejącej oraz bardziej uniwersalna i elastyczna. Możliwe będzie zapakowanie ok. 200 ton węgla na dobę (obecnie ok. 150 ton), zróżnicowanie wielkości opakowań (10 i 20 kg) oraz paczkowanie węgla także o większych niż obecnie ziarnach (np. gatunku orzech).

Ze statystyk wynika, że na węgiel do ogrzewania domów, w tym tzw. gatunki ekologiczne, popyt nie słabnie. W tym roku nowe linie paczkowania węgla uruchomiły już dwie inne górnicze spółki: Węglokoks Kraj (spółka buduje już kolejną linię) i Polska Grupa Górnicza. Katowicki Węgiel, który jako pierwszy miał linię paczkowania, teraz zamierza rozwinąć ten segment działalności.
Od 12 września paczkowany węgiel wytwarzany przez spółkę Katowicki Węgiel jest sprzedawany także w sklepie internetowym. Firma jako drugi producent węgla, po Polskiej Grupie Górniczej, uruchomiła taki sklep, oferując jednolitą cenę w całym kraju, wraz z kosztami dostarczenia zamówionego paliwa przez firmę kurierską. W ciągu pierwszych dwóch tygodni działania sklepu tą drogą sprzedano niespełna 500 ton węgla. Zamówienia płyną ze wszystkich części Polski, także np. z Wybrzeża.

Za największą zaletę sprzedaży przez internet prezes Klusek uznał możliwość dotarcia z ofertą do odbiorców we wszystkich regionach; nabywcy otrzymują surowiec z gwarancją jakości producenta, a koszt transportu jest zryczałtowany i uwzględniony w cenie. Zapotrzebowanie rośnie zwykle jesienią, przed sezonem grzewczym oraz w trakcie jego trwania.

Trwający na rynku węgla kryzys, przejawiający się spadkiem cen oraz słabnącym popytem na ten surowiec, jest mniej odczuwalny w segmencie krajowych odbiorców indywidualnych, którzy kupują węgiel do ogrzewania domów. Osiąga on wyższe od średnich ceny, zawiera wyższe marże i jest poszukiwany na rynku. Popyt w części zaspokajany jest paczkowanym węglem z importu, dostępnym np. w sieciach handlowych.

Katowicki Węgiel jest spółką zależną Katowickiego Holdingu Węglowego – jednego z trzech największych producentów węgla kamiennego w Polsce. Roczne obroty Katowickiego Węgla sięgają 130-150 mln zł. Spółka produkuje rocznie ok. 110-120 tys. ton ekogroszku luzem oraz ok. 40 tys. ton surowca oferowanego w 25-kilogramowych workach, na paletach.

Polska Agencja Prasowa

Przed przyszłorocznym sezonem grzewczym spółka Katowicki Węgiel z grupy Katowickiego Holdingu Węglowego (KHW) uruchomi drugą linię paczkowania węgla, kupowanego przez indywidualnych odbiorców do ogrzewania domów. Produkcja tego paliwa wzrośnie wówczas o połowę.

Chodzi o tzw. ekogroszek, czyli gatunek powstający z węgla kamiennego o niskiej zawartości siarki, z wyselekcjonowanych partii urobku, który charakteryzuje się dużą kalorycznością przy stosunkowo małej wilgotności i niewielkiej ilości substancji niepalnych.

O rozpoczęciu przygotowań do realizacji tej wartej ok. 3 mln zł inwestycji poinformował we wtorek prezes Katowickiego Węgla Marek Klusek. Po uruchomieniu nowej linii produkcja paczkowanego węgla ma wzrosnąć o ok. 20 tys. ton rocznie, wobec obecnych ok. 40 tys. ton.

Przedsięwzięcie jest odpowiedzią na rosnący popyt w tym segmencie odbiorców. Przedstawiciele spółki przekonują, że konfekcjonowanie węgla nie tylko ułatwia korzystanie z niego do ogrzewania domów, ale także ogranicza emisję pyłów do środowiska w czasie jego transportu od producentów do odbiorców.

Nowa linia, której uruchomienie zaplanowano na lato przyszłego roku, ma być bardziej wydajna od istniejącej oraz bardziej uniwersalna i elastyczna. Możliwe będzie zapakowanie ok. 200 ton węgla na dobę (obecnie ok. 150 ton), zróżnicowanie wielkości opakowań (10 i 20 kg) oraz paczkowanie węgla także o większych niż obecnie ziarnach (np. gatunku orzech).

Ze statystyk wynika, że na węgiel do ogrzewania domów, w tym tzw. gatunki ekologiczne, popyt nie słabnie. W tym roku nowe linie paczkowania węgla uruchomiły już dwie inne górnicze spółki: Węglokoks Kraj (spółka buduje już kolejną linię) i Polska Grupa Górnicza. Katowicki Węgiel, który jako pierwszy miał linię paczkowania, teraz zamierza rozwinąć ten segment działalności.
Od 12 września paczkowany węgiel wytwarzany przez spółkę Katowicki Węgiel jest sprzedawany także w sklepie internetowym. Firma jako drugi producent węgla, po Polskiej Grupie Górniczej, uruchomiła taki sklep, oferując jednolitą cenę w całym kraju, wraz z kosztami dostarczenia zamówionego paliwa przez firmę kurierską. W ciągu pierwszych dwóch tygodni działania sklepu tą drogą sprzedano niespełna 500 ton węgla. Zamówienia płyną ze wszystkich części Polski, także np. z Wybrzeża.

Za największą zaletę sprzedaży przez internet prezes Klusek uznał możliwość dotarcia z ofertą do odbiorców we wszystkich regionach; nabywcy otrzymują surowiec z gwarancją jakości producenta, a koszt transportu jest zryczałtowany i uwzględniony w cenie. Zapotrzebowanie rośnie zwykle jesienią, przed sezonem grzewczym oraz w trakcie jego trwania.

Trwający na rynku węgla kryzys, przejawiający się spadkiem cen oraz słabnącym popytem na ten surowiec, jest mniej odczuwalny w segmencie krajowych odbiorców indywidualnych, którzy kupują węgiel do ogrzewania domów. Osiąga on wyższe od średnich ceny, zawiera wyższe marże i jest poszukiwany na rynku. Popyt w części zaspokajany jest paczkowanym węglem z importu, dostępnym np. w sieciach handlowych.

Katowicki Węgiel jest spółką zależną Katowickiego Holdingu Węglowego – jednego z trzech największych producentów węgla kamiennego w Polsce. Roczne obroty Katowickiego Węgla sięgają 130-150 mln zł. Spółka produkuje rocznie ok. 110-120 tys. ton ekogroszku luzem oraz ok. 40 tys. ton surowca oferowanego w 25-kilogramowych workach, na paletach.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły