icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wrocław bliżej miejskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych

We Wrocławiu trwa analiza ofert, jakie wpłynęły w przetargu na składanie ofert na uruchomienie i zarządzanie miejską wypożyczalnią samochodów elektrycznych. Jak informuje UM Wrocław, wpłynęły 3 oferty od partnerów prywatnych, z którymi miasto wiele miesięcy negocjowało warunki uruchomienia. Są to oferty od firm Arriva (Volkswagen e-up), Decatur (renault ZOE), Enigma (nissan leaf).

Dwie z ofert Enigma i Decatur, nie oczekują od miasta żadnej dopłaty do funkcjonowania wypożyczalni, natomiast Arriva zaproponowała kwotę 4,9 mln za cały okres zarządzania, tj. 5 lat. Oprócz oczekiwanej płatności ze strony miasta, kryteriami oceny ofert są również funkcjonalność systemu Wypożyczalni oraz podział zadań pomiędzy podmiotami, m.in.:

  • możliwość pozostawienia samochodów poza Stacjami, na ogólnodostępnych publicznych miejscach postojowych tzw. model free floating,
  • liczby wykonania przez Miasto zasilania energetycznego do stacji z ładowaniem, baz,
  • liczby miejsc parkingowych, które będą do dyspozycji klientów Wypożyczalni,
  • 100 proc.nowej floty samochodów.

– Obecnie oferty są sprawdzane pod kątem merytorycznym. Klienci wypożyczalni będą mieli możliwość samodzielnego wypożyczenia i zwrotu jednego z 200 samochodów elektrycznych zarówno na stacjach jak i poza nimi. W zależności od oferty partnerzy proponują różne modele samochodów, mogą być np. renault ZOE, golf up, czy też nissan leaf. Pierwsze samochody do dyspozycji mieszkańców w zależności od oferty mogą pojawić 15-18 miesięcy od podpisania umowy. Do tego czasu strony uzgodnią lokalizacje stacji i wybudują niezbędną infrastrukturę dla wypożyczalni samochodów elektrycznych, przygotują spójny wizualnie system wypożyczalni, biuro obsługi klienta i niezbędne oprogramowanie – informuje Małgorzata Szafran z UM Wrocław.

Władze Wrocławia planują również, że dla uatrakcyjnienia funkcjonalności wypożyczalni będą zapewnione przywileje dla jej klientów m.in. bezpłatne parkowanie w strefie płatnego parkowania czy też umożliwienie korzystania z niektórych ulic wyłączonych obecnie z ruchu kołowego. Zadanie prowadzone jest w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego, a wybór partnera dokonany zostanie w oparciu o koncesję na usługi.

– Przedmiotem partnerstwa jest wspólna realizacji przedsięwzięcia oparta na podziale zadań i ryzyk pomiędzy stronami, przy czym kompleksowa usługa uruchomienia i zarządzania wypożyczalnią należy do partnera prywatnego. W skład kompleksowej usługi wejdzie m.in. udostępnienie minimum 200 samochodów elektrycznych, niezbędnych urządzeń ładowania pojazdów elektrycznych, oprogramowania do obsługi systemu, strony internetowej, biura obsługi klientów, wprowadzenie jednolitego oznakowania systemu z wykorzystaniem znaku graficznego miasta Wrocławia. Wynagrodzeniem partnera prywatnego będzie prawo do pobierania pożytków z przedmiotu partnerstwa. Realizacja zadania ma na celu promowanie niskoemisyjnego środka transportu i zachęcenie mieszkańców do rezygnacji lub istotnego ograniczenia korzystania z własnego samochodu w obszarze centrum miasta. Dzięki temu zostanie uwolniona przestrzeń miejska, efektywniej wykorzystana infrastruktura drogowa a przede wszystkim nastąpi zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Przykłady miast zachodnich pokazują, że jeden samochód z wypożyczalni zastępuje 7-12 samochodów indywidualnych – dodaje Małgorzata Szafran.

Transport-publiczny.pl/CIRE.pl

We Wrocławiu trwa analiza ofert, jakie wpłynęły w przetargu na składanie ofert na uruchomienie i zarządzanie miejską wypożyczalnią samochodów elektrycznych. Jak informuje UM Wrocław, wpłynęły 3 oferty od partnerów prywatnych, z którymi miasto wiele miesięcy negocjowało warunki uruchomienia. Są to oferty od firm Arriva (Volkswagen e-up), Decatur (renault ZOE), Enigma (nissan leaf).

Dwie z ofert Enigma i Decatur, nie oczekują od miasta żadnej dopłaty do funkcjonowania wypożyczalni, natomiast Arriva zaproponowała kwotę 4,9 mln za cały okres zarządzania, tj. 5 lat. Oprócz oczekiwanej płatności ze strony miasta, kryteriami oceny ofert są również funkcjonalność systemu Wypożyczalni oraz podział zadań pomiędzy podmiotami, m.in.:

  • możliwość pozostawienia samochodów poza Stacjami, na ogólnodostępnych publicznych miejscach postojowych tzw. model free floating,
  • liczby wykonania przez Miasto zasilania energetycznego do stacji z ładowaniem, baz,
  • liczby miejsc parkingowych, które będą do dyspozycji klientów Wypożyczalni,
  • 100 proc.nowej floty samochodów.

– Obecnie oferty są sprawdzane pod kątem merytorycznym. Klienci wypożyczalni będą mieli możliwość samodzielnego wypożyczenia i zwrotu jednego z 200 samochodów elektrycznych zarówno na stacjach jak i poza nimi. W zależności od oferty partnerzy proponują różne modele samochodów, mogą być np. renault ZOE, golf up, czy też nissan leaf. Pierwsze samochody do dyspozycji mieszkańców w zależności od oferty mogą pojawić 15-18 miesięcy od podpisania umowy. Do tego czasu strony uzgodnią lokalizacje stacji i wybudują niezbędną infrastrukturę dla wypożyczalni samochodów elektrycznych, przygotują spójny wizualnie system wypożyczalni, biuro obsługi klienta i niezbędne oprogramowanie – informuje Małgorzata Szafran z UM Wrocław.

Władze Wrocławia planują również, że dla uatrakcyjnienia funkcjonalności wypożyczalni będą zapewnione przywileje dla jej klientów m.in. bezpłatne parkowanie w strefie płatnego parkowania czy też umożliwienie korzystania z niektórych ulic wyłączonych obecnie z ruchu kołowego. Zadanie prowadzone jest w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego, a wybór partnera dokonany zostanie w oparciu o koncesję na usługi.

– Przedmiotem partnerstwa jest wspólna realizacji przedsięwzięcia oparta na podziale zadań i ryzyk pomiędzy stronami, przy czym kompleksowa usługa uruchomienia i zarządzania wypożyczalnią należy do partnera prywatnego. W skład kompleksowej usługi wejdzie m.in. udostępnienie minimum 200 samochodów elektrycznych, niezbędnych urządzeń ładowania pojazdów elektrycznych, oprogramowania do obsługi systemu, strony internetowej, biura obsługi klientów, wprowadzenie jednolitego oznakowania systemu z wykorzystaniem znaku graficznego miasta Wrocławia. Wynagrodzeniem partnera prywatnego będzie prawo do pobierania pożytków z przedmiotu partnerstwa. Realizacja zadania ma na celu promowanie niskoemisyjnego środka transportu i zachęcenie mieszkańców do rezygnacji lub istotnego ograniczenia korzystania z własnego samochodu w obszarze centrum miasta. Dzięki temu zostanie uwolniona przestrzeń miejska, efektywniej wykorzystana infrastruktura drogowa a przede wszystkim nastąpi zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Przykłady miast zachodnich pokazują, że jeden samochód z wypożyczalni zastępuje 7-12 samochodów indywidualnych – dodaje Małgorzata Szafran.

Transport-publiczny.pl/CIRE.pl

Najnowsze artykuły