Alert

Rewolucja na dwóch kółkach. „Zeroemisyjny motocykl”

Trwający we Francji Motor Show przyniósł dwie ciekawe premiery samochodów zeroemisyjnych. Pierwszym z nich był Smart kabriolet. Jak podkreśla producent – pierwszy elektryczny kabriolet. Drugi wart uwagi samochód, który właśnie trafia na rynek, to Citroen e-Mehari. Ten czteromiejscowy pojazd nawiązujący do produkowanego od lat ’60 do ’80 terenowego małego spalinowego Mehari, to ukłon w stronę bogatej historii tej marki.

Jednak rynek pojazdów EV to nie tylko samochody i autobusy. Całkiem niedawno mogliśmy przeczytać o wyprawie motocyklowej po USA. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że motocykl był zeroemisyjny.

Przyjrzyjmy się zatem możliwościom swobodnego poruszania się jakie daje nam motocykl zeroemisyjny. W porównaniu do wykorzystywanych w poprzednich latach 2,5KW ładowarek Elcon, dawało to 45 minut oszczędności. DigiNow ma 12KW.

Ma tu znaczenie nie tylko zasięg baterii i pojemność baku, ale komfort. W motocyklach EV wyeliminowano uczucie dyskomfortu związane z wibracjami. W Polsce motocykle EV są dostępne, czas pokaże czy znajdą one fanów.

Agata Rzędowska


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X