icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gazoport odbierze kolejną dostawę LNG z Kataru

W poniedziałek 17 października do świnoujskiego Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego przypłynął kolejny statek ze skroplonym gazem ziemnym. To już ósma dostawa surowca do Polski. Tym razem gaz transportowany był na pokładzie zbiornikowca LNG UMM AL AMAD.

– Według planu rozładowanych zostanie około 205 tysięcy metrów sześciennych LNG – tłumaczy Adam Łupkowski, kierownik rozładunku, zastępca kierownika Działu Eksploatacji spółki Polskie LNG.

Większość skroplonego gazu jest najpierw regazyfikowana, czyli poddawana procesowi zmiany stanu skupienia z płynnej na lotną, a następnie przekazana do krajowego systemu przesyłowego w ilości ponad 120 mln metrów sześciennych gazu ziemnego. Surowiec po opomiarowaniu na stacji pomiarowej kierowany jest  bezpośrednio do gazociągu  Świnoujście–Szczecin, skąd następnie jest przesyłany do pozostałej infrastruktury przesyłowej spółki GAZ-SYSTEM i dalej do klientów.

Reszta – w formie skroplonej – transportowana jest za pomocą cystern. Dziennie ładowanych jest obecnie od 5 do nawet 8 cystern. W jednej mieści się około 36 metrów sześciennych LNG.

Według harmonogramu dostaw, w bieżącym roku do Terminalu zawiną jeszcze dwa metanowce.

Gaz-System

W poniedziałek 17 października do świnoujskiego Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego przypłynął kolejny statek ze skroplonym gazem ziemnym. To już ósma dostawa surowca do Polski. Tym razem gaz transportowany był na pokładzie zbiornikowca LNG UMM AL AMAD.

– Według planu rozładowanych zostanie około 205 tysięcy metrów sześciennych LNG – tłumaczy Adam Łupkowski, kierownik rozładunku, zastępca kierownika Działu Eksploatacji spółki Polskie LNG.

Większość skroplonego gazu jest najpierw regazyfikowana, czyli poddawana procesowi zmiany stanu skupienia z płynnej na lotną, a następnie przekazana do krajowego systemu przesyłowego w ilości ponad 120 mln metrów sześciennych gazu ziemnego. Surowiec po opomiarowaniu na stacji pomiarowej kierowany jest  bezpośrednio do gazociągu  Świnoujście–Szczecin, skąd następnie jest przesyłany do pozostałej infrastruktury przesyłowej spółki GAZ-SYSTEM i dalej do klientów.

Reszta – w formie skroplonej – transportowana jest za pomocą cystern. Dziennie ładowanych jest obecnie od 5 do nawet 8 cystern. W jednej mieści się około 36 metrów sześciennych LNG.

Według harmonogramu dostaw, w bieżącym roku do Terminalu zawiną jeszcze dwa metanowce.

Gaz-System

Najnowsze artykuły