icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Toyota zainwestuje w Polsce ok. 650 mln zł w produkcję silników benzynowych i napędów hybrydowych

Toyota Motor Europe rozpocznie produkcję hybrydowych skrzyń biegów w Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu w 2018 r., a także dwóch silników benzynowych – 1,5 l w 2017 roku oraz 2,0 l w 2019 roku – w fabryce Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach. Nakłady inwestycyjne obu projektów wyniosą około 650 milionów złotych, co zwiększy dotychczasowe zaangażowanie Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do ponad 4 mld zł.Dwie polskie fabryki Toyoty zostaną połączone w jedną organizację. Inwestycje japońskiego koncernu wpisują się w przemysłowy charakter Dolnego Śląska.Rozmowy z Toyotą zostały zapoczątkowane przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Wcześniej inwestor (maj 2016 r.) podjął kontakty jedynie z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Inwestycje zostaną wsparte pomocą publiczną przez polski rząd.

Inwestycja Toyota Motor Industries Poland Sp. z o. o. zakłada uruchomienie linii do produkcji silnika benzynowego TNGA 1.5 l. oraz 2.0 l. w istniejącej fabryce Toyoty w Jelczu-Laskowicach. TMIP planuje wdrożyć do produkcji najnowszy i najnowocześniejszy silnik TNGA – Toyota New Global Architecture; Nową Globalną Architekturę Toyoty.

Jest to najszerzej zakrojona zmiana w dotychczasowej historii Systemu Produkcyjnego Toyoty. Zmiana polega przede wszystkim na standaryzacji wymiarów i położenia podzespołów w obrębie ujednoliconych platform oraz ograniczenie liczby rodzajów części wykorzystywanych w różnych modelach. Inwestor planuje rozwój działalności badawczo-rozwojowej w zakresie oceny jakości i wytrzymałości materiałów niezbędnych do produkcji silników.

Dzięki skróceniu czasu testów z obecnych 28 do 8 miesięcy będzie istniała możliwość wprowadzania do produkcji nowych komponentów w czasie trwania cyklu życia produktu. Aktualnie jest to możliwe przy zmianie modelu, czyli co 5-7 lat.

Z punktu widzenia użytkownika nowa generacja silników jest bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa dzięki ulepszonej efektywności przepływu powietrza zasilającego. Inwestor przewiduje dalszą współpracę z jednostkami naukowymi, np. z Politechniką Wrocławską w zakresie analizy metalograficznej elementów form odlewniczych oraz Akademią Górniczo-Hutniczą w obszarze analizy składu materiału form odlewniczych. Spółka planuje rozpocząć Inwestycję w lipcu 2017 r. i zakończyć w sierpniu 2019 r. Rozpoczęcie produkcji silników o ulepszonych parametrach jest planowane tuż po zakończeniu inwestycji, tzn. we wrześniu 2019 r.
Planowana wartość inwestycji w Jelczu-Laskowicach to ok. 371 mln zł. W latach 2018-2020 zatrudnienie znajdzie ok. 50 osób.

Inwestycja Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. planowana w Wałbrzychu polega na uruchomieniu produkcji skrzyń biegów do napędów hybrydowych z funkcjami B+R wspomagającymi rozwój tej produkcji. Do tej pory Toyota produkowała konwencjonalne skrzynie biegów oraz silniki. Ze względu na rosnące wymogi w zakresie ochrony środowiska, producenci samochodów poszukują nowych rozwiązań pozwalających na uwzględnienie nowych wymogów. W rezultacie coraz większą popularnością cieszą się samochody o napędzie hybrydowym, których wpływ na środowisko nie jest tak negatywny jak w przypadku napędów konwencjonalnych. Koncern Toyota jest wiodącym producentem tego typu silników.

Inwestor planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w zakresie produkcji silników hybrydowych i wykorzystanie mocy w zakresie produkcji silników standardowych (na które zapotrzebowanie będzie się z czasem zmniejszać) do produkcji silników hybrydowych. Spółka planuje uruchomienie funkcji B+R, których głównym zadaniem będzie ocena jakości i wytrzymałości materiałów do produkcji skrzyń biegów do napędów hybrydowych. Ustanowienie tych funkcji w zakładzie w Wałbrzychu pozwoli na ocenę części wytwarzanych lokalnie i skrócenie czasu trwania testów, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzanie do produkcji nowych części w czasie trwania cyklu życia produktu, a nie dopiero przy zmianie modelu.

Będzie to pierwszy ośrodek produkcyjny technologii hybrydowej połączony z funkcjami B+R poza Azją i drugim poza Japonią. Dzięki temu nastąpi transfer specjalistycznego know-how do Polski, co umożliwi wykorzystanie nabytej wiedzy w następnych projektach, przeprowadzanych w przyszłości.

Inwestycja w Wałbrzychu opiewać będzie na kwotę ok. 278 mln zł i planuje się utworzenie kilkudziesięciu nowych miejsc pracy do 2018 roku.

Grupa Toyota Poland w Polsce

Toyota w Polsce działa od 1991 r., łącznie we wszystkich spółkach podległych zatrudnia ok. 3000 pracowników. Dotychczasowe inwestycje grupy w Polsce to około 760 mln euro.

Toyota Motors Manufacturing Poland (TMMP) działa w Polsce od 1999 r. i zajmuje się produkcją silników 1.0 l oraz manualnych i półautomatycznych skrzyń biegów. Zatrudnia ok. 1500 osób, a dotychczasowe inwestycje szacuje na ok 570 mln euro.

Wartość dotychczas zapłaconych podatków (CIT w latach 2000 – 2015) to ok. 102 mln złotych. TMMP pod względem ilości wytwarzanych podzespołów to 3. największe centrum produkcyjne Toyoty poza Japonią.
Toyota Motor Industries Poland działa w Polsce od 2002 r. i produkuje silniki D-4D, 1,4, 2.0 i 2. l.  Ww. spółki w 2015 r. współpracowały z 47 dostawcami z Polski i dokonały u nich zakupów na kwotę 94 mln euro.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Toyota Motor Europe rozpocznie produkcję hybrydowych skrzyń biegów w Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu w 2018 r., a także dwóch silników benzynowych – 1,5 l w 2017 roku oraz 2,0 l w 2019 roku – w fabryce Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach. Nakłady inwestycyjne obu projektów wyniosą około 650 milionów złotych, co zwiększy dotychczasowe zaangażowanie Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do ponad 4 mld zł.Dwie polskie fabryki Toyoty zostaną połączone w jedną organizację. Inwestycje japońskiego koncernu wpisują się w przemysłowy charakter Dolnego Śląska.Rozmowy z Toyotą zostały zapoczątkowane przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Wcześniej inwestor (maj 2016 r.) podjął kontakty jedynie z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Inwestycje zostaną wsparte pomocą publiczną przez polski rząd.

Inwestycja Toyota Motor Industries Poland Sp. z o. o. zakłada uruchomienie linii do produkcji silnika benzynowego TNGA 1.5 l. oraz 2.0 l. w istniejącej fabryce Toyoty w Jelczu-Laskowicach. TMIP planuje wdrożyć do produkcji najnowszy i najnowocześniejszy silnik TNGA – Toyota New Global Architecture; Nową Globalną Architekturę Toyoty.

Jest to najszerzej zakrojona zmiana w dotychczasowej historii Systemu Produkcyjnego Toyoty. Zmiana polega przede wszystkim na standaryzacji wymiarów i położenia podzespołów w obrębie ujednoliconych platform oraz ograniczenie liczby rodzajów części wykorzystywanych w różnych modelach. Inwestor planuje rozwój działalności badawczo-rozwojowej w zakresie oceny jakości i wytrzymałości materiałów niezbędnych do produkcji silników.

Dzięki skróceniu czasu testów z obecnych 28 do 8 miesięcy będzie istniała możliwość wprowadzania do produkcji nowych komponentów w czasie trwania cyklu życia produktu. Aktualnie jest to możliwe przy zmianie modelu, czyli co 5-7 lat.

Z punktu widzenia użytkownika nowa generacja silników jest bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa dzięki ulepszonej efektywności przepływu powietrza zasilającego. Inwestor przewiduje dalszą współpracę z jednostkami naukowymi, np. z Politechniką Wrocławską w zakresie analizy metalograficznej elementów form odlewniczych oraz Akademią Górniczo-Hutniczą w obszarze analizy składu materiału form odlewniczych. Spółka planuje rozpocząć Inwestycję w lipcu 2017 r. i zakończyć w sierpniu 2019 r. Rozpoczęcie produkcji silników o ulepszonych parametrach jest planowane tuż po zakończeniu inwestycji, tzn. we wrześniu 2019 r.
Planowana wartość inwestycji w Jelczu-Laskowicach to ok. 371 mln zł. W latach 2018-2020 zatrudnienie znajdzie ok. 50 osób.

Inwestycja Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. planowana w Wałbrzychu polega na uruchomieniu produkcji skrzyń biegów do napędów hybrydowych z funkcjami B+R wspomagającymi rozwój tej produkcji. Do tej pory Toyota produkowała konwencjonalne skrzynie biegów oraz silniki. Ze względu na rosnące wymogi w zakresie ochrony środowiska, producenci samochodów poszukują nowych rozwiązań pozwalających na uwzględnienie nowych wymogów. W rezultacie coraz większą popularnością cieszą się samochody o napędzie hybrydowym, których wpływ na środowisko nie jest tak negatywny jak w przypadku napędów konwencjonalnych. Koncern Toyota jest wiodącym producentem tego typu silników.

Inwestor planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w zakresie produkcji silników hybrydowych i wykorzystanie mocy w zakresie produkcji silników standardowych (na które zapotrzebowanie będzie się z czasem zmniejszać) do produkcji silników hybrydowych. Spółka planuje uruchomienie funkcji B+R, których głównym zadaniem będzie ocena jakości i wytrzymałości materiałów do produkcji skrzyń biegów do napędów hybrydowych. Ustanowienie tych funkcji w zakładzie w Wałbrzychu pozwoli na ocenę części wytwarzanych lokalnie i skrócenie czasu trwania testów, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzanie do produkcji nowych części w czasie trwania cyklu życia produktu, a nie dopiero przy zmianie modelu.

Będzie to pierwszy ośrodek produkcyjny technologii hybrydowej połączony z funkcjami B+R poza Azją i drugim poza Japonią. Dzięki temu nastąpi transfer specjalistycznego know-how do Polski, co umożliwi wykorzystanie nabytej wiedzy w następnych projektach, przeprowadzanych w przyszłości.

Inwestycja w Wałbrzychu opiewać będzie na kwotę ok. 278 mln zł i planuje się utworzenie kilkudziesięciu nowych miejsc pracy do 2018 roku.

Grupa Toyota Poland w Polsce

Toyota w Polsce działa od 1991 r., łącznie we wszystkich spółkach podległych zatrudnia ok. 3000 pracowników. Dotychczasowe inwestycje grupy w Polsce to około 760 mln euro.

Toyota Motors Manufacturing Poland (TMMP) działa w Polsce od 1999 r. i zajmuje się produkcją silników 1.0 l oraz manualnych i półautomatycznych skrzyń biegów. Zatrudnia ok. 1500 osób, a dotychczasowe inwestycje szacuje na ok 570 mln euro.

Wartość dotychczas zapłaconych podatków (CIT w latach 2000 – 2015) to ok. 102 mln złotych. TMMP pod względem ilości wytwarzanych podzespołów to 3. największe centrum produkcyjne Toyoty poza Japonią.
Toyota Motor Industries Poland działa w Polsce od 2002 r. i produkuje silniki D-4D, 1,4, 2.0 i 2. l.  Ww. spółki w 2015 r. współpracowały z 47 dostawcami z Polski i dokonały u nich zakupów na kwotę 94 mln euro.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Najnowsze artykuły