icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN rozbuduje terminal naftowy i zbada perspektywy dostaw ropy na Białoruś

Do 2020 roku Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) chce zakończyć rozbudowę terminalu naftowego. Dzięki niej podwojone zostaną zdolności magazynowania ropy naftowej pozwalając na separację różnych gatunków ropy oraz jej mieszanie.

Rozbudowany terminal naftowy w 2020 roku

Po zakończeniu budowy terminalu naftowego w 2016 roku zdolności magazynowania wynoszą 375 tys. m3 pojemności magazynowych ropy naftowej. PERN jednak zdecydował się na rozbudowę ego obiektu. – Kilka dni temu ogłosiliśmy postępowanie na wybór wykonawcy do opracowania projektu budowlanego, uzyskania decyzji pozwolenia na budowę II etapu Terminala Naftowego w Gdańsku – podkreślił PERN w przesłanym redakcji BiznesAlert.pl informacji. Koncepcja rozbudowy terminala przewiduje wykonanie zbiorników magazynowych ropy naftowej wraz infrastrukturą technologiczną niezbędną do ich użytkowania. Inwestycja ma finalnie dotyczyć budowy pięciu zbiorników o łącznej pojemności ponad 362 tys. m3 surowca.

Po wybudowaniu drugiego etapu inwestycji, terminal podwoi posiadane zdolności magazynowania ropy naftowej pozwalając na separację różnych gatunków ropy oraz jej blendowanie. – Wymagamy takiego zaprojektowania, aby możliwe było oddawanie do eksploatacji kompletnego II etapu lub uruchomienie w dwóch podetapach do końca 2020 roku – podkreśliła spółka.

Dzięki rozbudowie infrastruktury PERN zgodnie ze strategią przyjętą w 2016 r. do 2020 r. chce zwiększyć bezpieczeństwo dostaw ropy naftowej. Zwiększenie możliwości magazynowania pozwala na zwiększenie możliwości odbioru tego surowca drogą morską. Pozwoli to także na mieszanie („blendowanie” – przyp. red.) surowca. – Poprawiamy elastyczność przesyłu i dostosowujemy naszą infrastrukturę do rosnących wymagań rynku w zakresie bezpieczeństwa zdywersyfikowanych dostaw – podkreśliła spółka. Celem założonym w strategii PERN na lata 2016 – 2020 dotyczącym rurociągów jest jak zaznacza firma optymalizacja i poprawa elastyczności systemu logistyki ropy naftowej.

Wkrótce ruszy postępowanie dot. możliwości przesyłu ropy w kierunku Białorusi

Pod koniec zeszłego roku Rafał Miland wiceprezes zarządu PERN wspominał, że w obrębie zainteresowania spółki pojawiła się potencjalna możliwość rozbudowy ropociągu między Polską a Białorusią tak, aby surowiec mógł płynąć także z zachodu na wschód. Plany spółki na ten roku to badanie możliwości rozbudowy wschodniego odcinka ropociągu Przyjaźń o rewers. – Na przełomie I i II kwartału br. zostanie przez PERN S.A. ogłoszone postępowanie przetargowe w tym temacie na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej odcinka wschodniego – poinformowała spółka w przesłanej redakcji informacji. Na obecnym etapie PERN chce ocenić możliwości techniczne, koszt oraz czy byłoby potencjalne zainteresowanie klienta ze wschodu.

Miland: Polska rozważa rewersowe dostawy ropy na Białoruś

Do 2020 roku Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) chce zakończyć rozbudowę terminalu naftowego. Dzięki niej podwojone zostaną zdolności magazynowania ropy naftowej pozwalając na separację różnych gatunków ropy oraz jej mieszanie.

Rozbudowany terminal naftowy w 2020 roku

Po zakończeniu budowy terminalu naftowego w 2016 roku zdolności magazynowania wynoszą 375 tys. m3 pojemności magazynowych ropy naftowej. PERN jednak zdecydował się na rozbudowę ego obiektu. – Kilka dni temu ogłosiliśmy postępowanie na wybór wykonawcy do opracowania projektu budowlanego, uzyskania decyzji pozwolenia na budowę II etapu Terminala Naftowego w Gdańsku – podkreślił PERN w przesłanym redakcji BiznesAlert.pl informacji. Koncepcja rozbudowy terminala przewiduje wykonanie zbiorników magazynowych ropy naftowej wraz infrastrukturą technologiczną niezbędną do ich użytkowania. Inwestycja ma finalnie dotyczyć budowy pięciu zbiorników o łącznej pojemności ponad 362 tys. m3 surowca.

Po wybudowaniu drugiego etapu inwestycji, terminal podwoi posiadane zdolności magazynowania ropy naftowej pozwalając na separację różnych gatunków ropy oraz jej blendowanie. – Wymagamy takiego zaprojektowania, aby możliwe było oddawanie do eksploatacji kompletnego II etapu lub uruchomienie w dwóch podetapach do końca 2020 roku – podkreśliła spółka.

Dzięki rozbudowie infrastruktury PERN zgodnie ze strategią przyjętą w 2016 r. do 2020 r. chce zwiększyć bezpieczeństwo dostaw ropy naftowej. Zwiększenie możliwości magazynowania pozwala na zwiększenie możliwości odbioru tego surowca drogą morską. Pozwoli to także na mieszanie („blendowanie” – przyp. red.) surowca. – Poprawiamy elastyczność przesyłu i dostosowujemy naszą infrastrukturę do rosnących wymagań rynku w zakresie bezpieczeństwa zdywersyfikowanych dostaw – podkreśliła spółka. Celem założonym w strategii PERN na lata 2016 – 2020 dotyczącym rurociągów jest jak zaznacza firma optymalizacja i poprawa elastyczności systemu logistyki ropy naftowej.

Wkrótce ruszy postępowanie dot. możliwości przesyłu ropy w kierunku Białorusi

Pod koniec zeszłego roku Rafał Miland wiceprezes zarządu PERN wspominał, że w obrębie zainteresowania spółki pojawiła się potencjalna możliwość rozbudowy ropociągu między Polską a Białorusią tak, aby surowiec mógł płynąć także z zachodu na wschód. Plany spółki na ten roku to badanie możliwości rozbudowy wschodniego odcinka ropociągu Przyjaźń o rewers. – Na przełomie I i II kwartału br. zostanie przez PERN S.A. ogłoszone postępowanie przetargowe w tym temacie na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej odcinka wschodniego – poinformowała spółka w przesłanej redakcji informacji. Na obecnym etapie PERN chce ocenić możliwości techniczne, koszt oraz czy byłoby potencjalne zainteresowanie klienta ze wschodu.

Miland: Polska rozważa rewersowe dostawy ropy na Białoruś

Najnowsze artykuły