ARP S.A. wspólnie ze Związkiem Pracodawców Sektora Kosmicznego i Polską Agencją Kosmiczną wsparły organizację polskiego stoiska w ramach Paris Space Week. Podczas dwudniowych targów (8-9 marca 2017) w Paryżu, polskie firmy z sektora kosmicznego promują krajowe technologie na jednej z najważniejszych dla branży kosmicznej imprez na świecie. Dzięki wspólnej inicjatywie polska reprezentacja była jedną z najliczniejszych (po Francji i Niemczech).
Paris Space Week to międzynarodowe wydarzenie, w którym udział bierze kilkuset wystawców z całego świata, m.in. z USA, Chin i Japonii. Podczas targów firmy prezentują swoje oferty w trzech grupach tematycznych: space industry, space applications i space R&D.
– Dla polskich firm z sektora kosmicznego uczestnictwo w tak ważnym międzynarodowym wydarzeniu jest nie tylko prestiżowym wyróżnieniem, ale przede wszystkim szansą na nawiązanie kontaktów biznesowych z przedstawicielami podobnych firm w innych krajach. Mamy satysfakcję, że zaangażowanie nasze i partnerów umożliwiło wyjazd większej liczbie uczestników z Polski, tym bardziej, że polska reprezentacja okazała się najliczniejsza po Francji i Niemczech. Dodatkowo organizacja stoiska zapewniła firmom przestrzeń do zaprezentowania swojego potencjału. Liczymy na to, że nasze wsparcie i patronat pozwolą trwale budować współpracę z zagranicznymi firmami – powiedział Michał Szaniawski, wiceprezes ARP podczas Paris Space Week.
Celem pomysłodawców stoiska na Paris Space Week jest promowanie polskiego sektora kosmicznego oraz zapewnienie przestrzeni na prezentację potencjału, kompetencji i oferty krajowego przemysłu i jednostek naukowo-badawczych działających w branży kosmicznej. W projekt zaangażowane są Agencja Rozwoju Przemysłu, Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego i Polska Agencja Kosmiczna.
To także kolejna wspólna inicjatywa ARP S.A., PAK i ZPSK, po holenderskich Industry Space Days 2016.
ARP