icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kurtyka: Polska i Niemcy mogą współpracować we wdrażaniu elektromobilności

W poniedziałek 24 kwietnia 2017 r. politycy, przedsiębiorcy oraz eksperci z Polski i Niemiec rozmawiali o tym, czy i jak współpraca obydwu krajów może przyczynić się do rozwoju transportu elektrycznego. Polsko-niemieckie forum nt. elektromobilności, w którym udział wzięli m.in. wiceminister energii Michał Kurtyka i sekretarz stanu w niemieckim ministerstwie transportu Rainer Bomba, odbyło się podczas targów Hannower Messe 2017.

Wiceminister Kurtyka podkreślał, że Polska uważnie przygląda się niemieckim doświadczeniom w rozwoju nowoczesnych technologii transportowych. – Nasze kraje współpracują ze sobą w sektorze motoryzacyjnym od wielu lat – powiedział. Zauważył, że zmiana trendów w motoryzacji stanowi dla polskiego przemysłu szansę na to, aby stał się on na wielu polach równorzędnym partnerem dla niemieckiego.

Zaznaczył także, że elektromobilność to trend o zasięgu globalnym i że łączy się także ze zmianami społecznymi – zmianą oczekiwań i stylu życia obywateli. – Dlatego, choć możemy dyskutować o tym, jak rozwijać ten obszar, to ani w Polsce, ani w Niemczech nie mamy wyboru – musimy szukać koncepcji i pomysłów, które odpowiedzą na zmieniające się potrzeby społeczne – oceniał.

W dyskusji udział wzięli m.in.: prezes Enei Mirosław Kowalik, dyrektor zarządzający Electromobility Poland Krzysztof Kowalczyk, prezes Solarisa Solange Olszewska, dyrektor Instytutu Fraunhofera Matthias Busse czy wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj. W dyskusji podkreślano, że gospodarcze więzy między Polską a Niemcami mogą być jeszcze mocniejsze, dzięki współpracy w rozwijaniu innowacyjnych gałęzi gospodarki. Rozmawiano o roli samorządów w realizowaniu rządowego planu w zakresie elektromobilności, wyzwaniach stojących przed przedsiębiorstwami elektroenergetycznymi w obszarze rozwoju sieci i uelastycznienia systemu dystrybucji energii elektrycznej.

Ważnym elementem dyskusji była także kwestia konieczności znalezienia odpowiedniej niszy, zwłaszcza dla producentów aut elektrycznych w Polsce. Ze względu na istotne zanieczyszczenie miast wynikające z nadmiaru spalin pochodzących z silników spalinowych, taką niszą może stać się samochód miejski.

Debatę kontynuowano również w pawilonie poświęconym elektromobilności, gdzie do grona dyskutantów dołączyli Norbert Verweyen, dyrektor zarządzający Innogy oraz Mattias Machnig, sekretarz stanu w niemieckim Ministerstwie Gospodarki i Energii. Zarówno oni, jak i Minister Kurtyka podkreślali istniejący potencjał współpracy polsko-niemieckiej w obszarze elektromobilności. Wiceszef ME odniósł się także do zachodzącej w Polsce zmiany sposobu myślenia o prowadzeniu polityki gospodarczej – Musimy silniejszy akcent położyć na obszary sektorowej polityki przemysłowej. To fundament budowy konkurencyjnej i stabilnej gospodarki – ocenił.

Ministerstwo Energii

W poniedziałek 24 kwietnia 2017 r. politycy, przedsiębiorcy oraz eksperci z Polski i Niemiec rozmawiali o tym, czy i jak współpraca obydwu krajów może przyczynić się do rozwoju transportu elektrycznego. Polsko-niemieckie forum nt. elektromobilności, w którym udział wzięli m.in. wiceminister energii Michał Kurtyka i sekretarz stanu w niemieckim ministerstwie transportu Rainer Bomba, odbyło się podczas targów Hannower Messe 2017.

Wiceminister Kurtyka podkreślał, że Polska uważnie przygląda się niemieckim doświadczeniom w rozwoju nowoczesnych technologii transportowych. – Nasze kraje współpracują ze sobą w sektorze motoryzacyjnym od wielu lat – powiedział. Zauważył, że zmiana trendów w motoryzacji stanowi dla polskiego przemysłu szansę na to, aby stał się on na wielu polach równorzędnym partnerem dla niemieckiego.

Zaznaczył także, że elektromobilność to trend o zasięgu globalnym i że łączy się także ze zmianami społecznymi – zmianą oczekiwań i stylu życia obywateli. – Dlatego, choć możemy dyskutować o tym, jak rozwijać ten obszar, to ani w Polsce, ani w Niemczech nie mamy wyboru – musimy szukać koncepcji i pomysłów, które odpowiedzą na zmieniające się potrzeby społeczne – oceniał.

W dyskusji udział wzięli m.in.: prezes Enei Mirosław Kowalik, dyrektor zarządzający Electromobility Poland Krzysztof Kowalczyk, prezes Solarisa Solange Olszewska, dyrektor Instytutu Fraunhofera Matthias Busse czy wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj. W dyskusji podkreślano, że gospodarcze więzy między Polską a Niemcami mogą być jeszcze mocniejsze, dzięki współpracy w rozwijaniu innowacyjnych gałęzi gospodarki. Rozmawiano o roli samorządów w realizowaniu rządowego planu w zakresie elektromobilności, wyzwaniach stojących przed przedsiębiorstwami elektroenergetycznymi w obszarze rozwoju sieci i uelastycznienia systemu dystrybucji energii elektrycznej.

Ważnym elementem dyskusji była także kwestia konieczności znalezienia odpowiedniej niszy, zwłaszcza dla producentów aut elektrycznych w Polsce. Ze względu na istotne zanieczyszczenie miast wynikające z nadmiaru spalin pochodzących z silników spalinowych, taką niszą może stać się samochód miejski.

Debatę kontynuowano również w pawilonie poświęconym elektromobilności, gdzie do grona dyskutantów dołączyli Norbert Verweyen, dyrektor zarządzający Innogy oraz Mattias Machnig, sekretarz stanu w niemieckim Ministerstwie Gospodarki i Energii. Zarówno oni, jak i Minister Kurtyka podkreślali istniejący potencjał współpracy polsko-niemieckiej w obszarze elektromobilności. Wiceszef ME odniósł się także do zachodzącej w Polsce zmiany sposobu myślenia o prowadzeniu polityki gospodarczej – Musimy silniejszy akcent położyć na obszary sektorowej polityki przemysłowej. To fundament budowy konkurencyjnej i stabilnej gospodarki – ocenił.

Ministerstwo Energii

Najnowsze artykuły