Według byłego ministra środowiska i prezesa Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych w Polsce jest potencjał rozwoju elektromobilności, szczególnie w transporcie publicznym.
– W Polsce jesteśmy, niestety na samym początku tej drogi, ale myślę że korzyści makroekonomiczne które wiążą się z taką wielką transformacją części transportu kołowego w kierunku napędów elektrycznych są w zasadzie nie do przecenienia i że słusznie rząd dzisiaj wskazuje ten kierunek, na jeden z lewarów, na rozwój gospodarczy w przyszłości – ocenił Marcin Korolec.
– Musimy pamiętać, że jakiś bardzo poważny ułamek naszych dochodów wydajemy na import ropy naftowej. W 2015 roku, o ile pamiętam to było 10 mld $, czyli 40 mld złotych. Wyobraźmy sobie, że połowę polskiego transportu kołowego zamieniamy na transport elektryczny. Tzn. że 20 mld złotych zostaje w Polsce, to znaczy że jakiś 1% PKB w Polsce rośnie, bez negocjacji, funduszy europejskich, bez traktatów międzynarodowych, tylko dlatego że zmieniamy taką część polskiej gospodarki w kierunku napędu elektrycznego i to jest siła i to jest skala tej zmiany, którą można by przyrównać prawdopodobnie do następnego, systemowego wsparcia polskiej gospodarki po tym jak fundusze europejskie po roku 2020 będą się kurczyć – powiedział.
– Polska ma bardzo poważne atuty jeśli chodzi o transport publiczny, mamy bardzo znaczących producentów rodzimych, ale też część koncernów europejskich, swoje podstawowe zakłady produkcyjne umieściła w Polsce. Także Polska jest takim miejscem, w którym autobusy, a autobusy elektryczne w szczególności, są produkowane i są też nagradzane nawet na wystawach międzynarodowych, także Polska ma bardzo poważne atuty jeśli chodzi o budowę technologii związanych z transportem publicznym – stwierdził Korolec. Polska też jest, musimy pamiętać, bardzo poważnym producentem części samochodowych w związku z tym, czy do tych czy do innych samochodów ci producenci mają już swoją bazę w Polsce, więc wydaje mi się, że nie ma tutaj szczególnego zagrożenia dla polskiej gospodarki zmianą modelu czy zmianą taką systemową i jakie zagrożenie może występować w innych miejscach.
W dniach 24 i 25 kwietnia 2017 roku na Politechnice Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza odbędzie się II edycja cyklicznej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”, organizowanej przez Katedrę Ekonomii Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. I. Łukasiewicza, Instytut Polityki Energetycznej im. I. Łukasiewicza oraz Studenckie Koło Naukowe „Eurointegracja”.
Konferencja została objęta honorowym patronatem: Ministra Energii, Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Środowiska oraz Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Klimatycznej, Prezydenta Miasta Rzeszowa, Wojewody Podkarpackiego, Marszałka Województwa Podkarpackiego oraz Rektora Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza. Sponsorem główny jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) oraz URSUS. Partnerem Konferencji: Polska Grupa Górnicza, GE Energy, Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), MEDCOM. Sponsorami wspierającymi Konferencji są firmy: ENEA, GAZ-SYSTEM, Asseco Poland, Geotermia Mazowiecka, Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie, Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Oddział Rzeszów, Elektromontaż Rzeszów.