icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Abgarowicz: Obecna polityka infrastrukturalna Warszawy jest słuszna

– Istotne jest rozbudowywanie w stolicy infrastruktury transportu zbiorowego. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzi to jednocześnie do ograniczania transportu prywatnego, swobody poruszania się po ulicach samochodów. – mówi naszemu portalowi senator Łukasz Abgarowicz (PO).

Parlamentarzysta zauważa, że na obrzeżach miasta powstają w ostatnich latach parkingi dla pojazdów prywatnych. Jego zdaniem chodzi generalnie o ograniczenie ich wjazdu do centrum stolicy, tak aby miasto się nadmiernie nie korkowało. – Powinno to się jednak odbywać w tempie dostosowanym do tempa rozwoju transportu publicznego – dodaje Abgarowicz.

– Uważam, że istotne jest rozbudowywanie linii metra – mówi dalej senator. – Jego II linia dodatkowo łączy oba brzegi Wisły i spaja Warszawę prawobrzeżną z resztą miasta. Ważne jest także budowanie kolejnych przepraw mostowych o odpowiedniej przepustowości dostosowanej do rosnącej liczby pojazdów zwłaszcza z rozbudowywanych osiedli prawobrzeżnych. Jest to kluczowe dla rozwoju stolicy. Stanowi to jednocześnie kontynuację „odwracania” miasta twarzą do Wisły – twierdzi senator.

– Taką politykę transportową należy kontynuować nie tylko przez dwie kadencje, ale i dłużej – kończy Abgarowicz.

– Istotne jest rozbudowywanie w stolicy infrastruktury transportu zbiorowego. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzi to jednocześnie do ograniczania transportu prywatnego, swobody poruszania się po ulicach samochodów. – mówi naszemu portalowi senator Łukasz Abgarowicz (PO).

Parlamentarzysta zauważa, że na obrzeżach miasta powstają w ostatnich latach parkingi dla pojazdów prywatnych. Jego zdaniem chodzi generalnie o ograniczenie ich wjazdu do centrum stolicy, tak aby miasto się nadmiernie nie korkowało. – Powinno to się jednak odbywać w tempie dostosowanym do tempa rozwoju transportu publicznego – dodaje Abgarowicz.

– Uważam, że istotne jest rozbudowywanie linii metra – mówi dalej senator. – Jego II linia dodatkowo łączy oba brzegi Wisły i spaja Warszawę prawobrzeżną z resztą miasta. Ważne jest także budowanie kolejnych przepraw mostowych o odpowiedniej przepustowości dostosowanej do rosnącej liczby pojazdów zwłaszcza z rozbudowywanych osiedli prawobrzeżnych. Jest to kluczowe dla rozwoju stolicy. Stanowi to jednocześnie kontynuację „odwracania” miasta twarzą do Wisły – twierdzi senator.

– Taką politykę transportową należy kontynuować nie tylko przez dwie kadencje, ale i dłużej – kończy Abgarowicz.

Najnowsze artykuły