Sprawdzony w boju śmigłowiec uderzeniowy Tiger został zaprezentowany 27 sierpnia 2015 roku w locie nad Warszawą. W przyszłym tygodniu zostanie zaprezentowany po raz drugi w czasie XXIII edycji MSPO w Kielcach.
Jak zapewnia producent, jest to nowoczesny, sprawdzony w boju, zaawansowany śmigłowiec, w którym po raz pierwszy zastosowano całkowicie kompozytową strukturę, jedną z najnowocześniejszych awionik glass cockpit i różnorodne typy uzbrojenia, umożliwiające mu skuteczne wykonywanie różnych misji. Można wykorzystywać go do zadań uderzeniowych, eskortowych, wsparcia ogniowego jednostek lądowych, poszukiwania i samodzielnego niszczenia celów celów powietrznych. Dzięki niskiej i wąskiej sylwetce, Tiger HAD charakteryzuje się niską wykrywalnością przez systemy radarowe, małą podatnością na uszkodzenia, wysoką przeżywalnością oraz dobrą manewrowością i zwrotnością. Te i inne czynniki czynią z niego śmigłowiec uderzeniowy, który jest najlepiej, z dostępnych na rynku jednostek, przystosowany zarówno do działań symetrycznych jak i asymetrycznych, mający unikalne zdolności zwalczania celów powierzchniowych i powietrznych.
W uzbrojeniu maszyny ciężko nie zauważyć niezwykle celnego działka kal. 30 mm, umieszczonego pod kadłubem oraz różnorodne kierowane i niekierowane pociski rakietowe, podwieszone pod skrzydłami, które razem z niezwykle skutecznym systemem walki elektronicznej, dają mu niezrównaną uniwersalność i przewagę nad przeciwnikami.
Tiger został w pełni przystosowany do działania w warunkach dużej wilgotności, co pozwala na operowanie nim z pokładów okrętów marynarki wojennej.
Helikopter jest doskonałym narzędziem logistycznym w procesie dyslokacji i przemieszczania sił i środków, czy to w bezpośrednim starciu, czy też podczas misji eskortowych. Dzięki prostocie swej konstrukcji i łatwości eksploatacji może być przerzucony praktycznie wszędzie. Maszyna potwierdziła swą skuteczność w wielu misjach. Do obsługi nie potrzeba skomplikowanej infrastruktury, co zwiększa poziom zdolności do przeprowadzenia misji w każdych warunkach i okolicznościach.
Od lipca 2009 roku, Tigery są stale wykorzystywane przez Wojska Lądowe francuskiej armii podczas misji na całym świecie. Warto wymienić między innymi: Afganistan, Libię i Sahel. Misje w Afganistanie i Libii dobiegły już końca, ale helikopter ten wciąż wykorzystywany jest od 2013 roku na Sahelu, gdzie mimo nieprzyjaznych warunków operowania dały się poznać jako sprzęt o wysokiej zdolności wykonania misji i wymagały ponad 2 050 godzin.
Działania te pozwalają stwierdzić, że Tiger charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji w swojej klasie śmigłowców, a operując wraz z Caracalem – tworzą najbardziej zabójczy duet.
Dotychczas Airbus Helikopters dostarczył 120 śmigłowców siłom zbrojnym Francji, Niemiec, Hiszpanii i Australii, gdzie wylatały już ponad 68 000 godzin.
Przedstawiciele producenta pytani o dostawy dla Polskiej armii. oświadczyli, że prowadzą rozmowy na temat kontraktu na śmigłowiec wielozadaniowy, ale odmówili podania dalszych szczegółów, zasłaniając się handlową tajemnicą przedsiębiorstwa.