icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Aktywiści: Smog we Wrocławiu zabija. Miasto musi zawalczyć o czyste powietrze

Dolnośląski Alarm Smogowy i Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA apelują do władz Wrocławia o pilne działania na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. – Wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podnoszą aktywiści.

  • Dane wskazują, że wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podają aktywiści.
  • Groźba smogu nie ogranicza się tylko do sezonu zimowego. W okresie grzewczym nadal występują we Wrocławiu epizody krytycznie złego powietrza.
  • W przeciwieństwie do smogu zimowego całoroczny smog komunikacyjny (głownie z motoryzacji spalinowej) nie maleje.
  • Protestujemy na wrocławskim rynku w pierwszy dzień wakacji, by podkreślić, że nie może być wolnego w działaniach dla poprawy jakości powietrza – podnoszą.

Dolnośląski Alarm Smogowy we współpracy ze Stowarzyszeniem Ekologicznym EKO-UNIA zorganizował 24 czerwca 2024 na wrocławskim rynku pikietę apelującą o pilną poprawę jakości powietrza w mieście. Pikieta poprzedzająca uroczystą sesję Rady Miejskiej Wrocławia wskazywała na potrzebę zdecydowanych działań w usuwaniu piecy kopciuchów oraz wprowadzeniu efektywnej Strefy Czystego Transportu w mieście. Dane wskazują, że wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podają aktywiści.

– Raporty naukowe wskazują, że groźba smogu nie ogranicza się tylko do sezonu zimowego. W okresie grzewczym nadal występują we Wrocławiu epizody krytycznie złego powietrza. Jednak ilość zimowych dni z przekroczeniami norm pyłu stopniowo maleje – głównie w skutek cieplejszej pogody i stopniowej (choć zbyt wolnej) likwidacji piecy pozaklasowych w mieście. W przeciwieństwie do smogu zimowego całoroczny smog komunikacyjny (głownie z motoryzacji spalinowej) nie maleje. Najnowsze badania Światowej Organizacji Zdrowia- WHO wskazują, że jego oddziaływanie na zdrowie było niedoceniane. Dlatego właśnie Unia Europejska przyjęła w kwietniu 2024 nową dyrektywę ws. w sprawie jakości powietrza (AAQD). Zaostrza ona czterokrotnie normy dla tlenków azotu pochodzących głównie ze spalin aut. Zdecydowane działania dla likwidacji smogu komunikacyjnego mogą we Wrocławiu uratować rocznie życie 150 osób. oraz wiele tysięcy od chorób układu oddechowego typu astma, alergia, POCHP i inne – czytamy.

– Protestujemy na wrocławskim rynku w pierwszy dzień wakacji, by podkreślić, że nie może być wolnego w działaniach dla poprawy jakości powietrza. […] Do zorganizowania protestu zmobilizowali nas urzędnicy miejscy podczas spotkania Zespołu ds. jakości powietrza i efektywności energetycznej, który miał miejsce w zeszły czwartek, w czasie którego powiedziano nam, że nie ma zielonego światła dla poszerzenia Strefy Czystego Transportu zapewniającej jej efektywność i sprawą powinni zająć się radni – podnosi Krzysztof Smolnicki z Dolnośląskiego Alarmu Smogowego.

Opracował Jędrzej Stachura

Siergiej: Skutki wprowadzenia nowych norm węgla odczujemy jeszcze w tym roku (ROZMOWA)

Dolnośląski Alarm Smogowy i Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA apelują do władz Wrocławia o pilne działania na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. – Wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podnoszą aktywiści.

  • Dane wskazują, że wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podają aktywiści.
  • Groźba smogu nie ogranicza się tylko do sezonu zimowego. W okresie grzewczym nadal występują we Wrocławiu epizody krytycznie złego powietrza.
  • W przeciwieństwie do smogu zimowego całoroczny smog komunikacyjny (głownie z motoryzacji spalinowej) nie maleje.
  • Protestujemy na wrocławskim rynku w pierwszy dzień wakacji, by podkreślić, że nie może być wolnego w działaniach dla poprawy jakości powietrza – podnoszą.

Dolnośląski Alarm Smogowy we współpracy ze Stowarzyszeniem Ekologicznym EKO-UNIA zorganizował 24 czerwca 2024 na wrocławskim rynku pikietę apelującą o pilną poprawę jakości powietrza w mieście. Pikieta poprzedzająca uroczystą sesję Rady Miejskiej Wrocławia wskazywała na potrzebę zdecydowanych działań w usuwaniu piecy kopciuchów oraz wprowadzeniu efektywnej Strefy Czystego Transportu w mieście. Dane wskazują, że wbrew prowadzonej przez urząd kampanii promującej Wrocław jako miasto „czystego powietrza” problem smogu nie zniknął i corocznie powoduje śmiertelność ponad 750 osób – podają aktywiści.

– Raporty naukowe wskazują, że groźba smogu nie ogranicza się tylko do sezonu zimowego. W okresie grzewczym nadal występują we Wrocławiu epizody krytycznie złego powietrza. Jednak ilość zimowych dni z przekroczeniami norm pyłu stopniowo maleje – głównie w skutek cieplejszej pogody i stopniowej (choć zbyt wolnej) likwidacji piecy pozaklasowych w mieście. W przeciwieństwie do smogu zimowego całoroczny smog komunikacyjny (głownie z motoryzacji spalinowej) nie maleje. Najnowsze badania Światowej Organizacji Zdrowia- WHO wskazują, że jego oddziaływanie na zdrowie było niedoceniane. Dlatego właśnie Unia Europejska przyjęła w kwietniu 2024 nową dyrektywę ws. w sprawie jakości powietrza (AAQD). Zaostrza ona czterokrotnie normy dla tlenków azotu pochodzących głównie ze spalin aut. Zdecydowane działania dla likwidacji smogu komunikacyjnego mogą we Wrocławiu uratować rocznie życie 150 osób. oraz wiele tysięcy od chorób układu oddechowego typu astma, alergia, POCHP i inne – czytamy.

– Protestujemy na wrocławskim rynku w pierwszy dzień wakacji, by podkreślić, że nie może być wolnego w działaniach dla poprawy jakości powietrza. […] Do zorganizowania protestu zmobilizowali nas urzędnicy miejscy podczas spotkania Zespołu ds. jakości powietrza i efektywności energetycznej, który miał miejsce w zeszły czwartek, w czasie którego powiedziano nam, że nie ma zielonego światła dla poszerzenia Strefy Czystego Transportu zapewniającej jej efektywność i sprawą powinni zająć się radni – podnosi Krzysztof Smolnicki z Dolnośląskiego Alarmu Smogowego.

Opracował Jędrzej Stachura

Siergiej: Skutki wprowadzenia nowych norm węgla odczujemy jeszcze w tym roku (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły