EnergetykaRopaWszystko

Balawajder: Orlen dywersyfikuje działalność na e-commerce

Orlen Upstream fot. Grupa Orlen

Już na ponad 900 wybranych stacjach paliw sieci ORLEN dostępna jest usługa kurierska „Stacja z Paczką”, która umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek, w tym dostarczanie e-zakupów. Na współpracę z Dazumi – operatorem i integratorem technologicznym Stacji z Paczką – zdecydowała się właśnie Poczta Polska, której klienci będą mogli odbierać na stacjach ORLEN przesyłki nadawane w placówkach Poczty Polskiej oraz za pośrednictwem Pocztexu.

W ramach Stacji z Paczką, funkcjonującej od ponad półtora roku na wybranych stacjach ORLEN, można wysyłać i odbierać paczki 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oferta obejmuje przesyłki lokalne, krajowe oraz międzynarodowe i jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm, w tym szczególnie do podmiotów z sektora e-commerce. Niedawno do tego grona dołączyła sieć Rossmann, która zaoferowała klientom drogerii internetowej Rossnet możliwość odbioru zakupów na stacjach paliw ORLEN. Już w kwietniu usługę odbioru przesyłek na stacjach paliw ORLEN będą mogli zamówić klienci biznesowi operatora narodowego, a wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca, bezpośrednio w placówkach pocztowych.

– Zmiana trendów konsumenckich sprawia, że systematycznie poszukujemy nowych kierunków rozwoju w oparciu o potencjał sprzedażowo-usługowy naszych stacji paliw. Możliwość obsługi klientów Stacji z Paczką, która rozszerza współpracę o kolejnych partnerów z wielkim potencjałem nadawczo-odbiorczym pozwala liczyć na  generowanie systematycznie rosnących przychodów sprzedaży pozapaliwowej. Ten kierunek doskonale wpisuje się w założenia strategiczne PKN ORLEN w odniesieniu do rozwoju segmentu detalu w kierunku obiektów wielofunkcyjnych, uniwersalnych, a przy tym przyjaznych klientowi – podkreśla Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN ORLEN.

Obiekty sieci PKN ORLEN, na których dostępna jest usługa, znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości, których łączna liczba sięga 550. Tym samym – duża liczebność oraz strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom Stacji z Paczką optymalny dostęp do usługi. Obecnie najwięcej odbiorów paczek realizowanych jest na warszawskich stacjach paliw ORLEN. Z nadawania i odbierania przesyłek na stacjach chętnie korzystają również mieszkańcy Wrocławia, Krakowa i Łodzi. Wśród miast liczących do 50 tys. mieszkańców usługa popularna jest w Piasecznie, Rumii, Grodzisku Mazowieckim i Luboniu. Do końca 2015 roku, „Stacja z Paczką” znajdzie się w ofercie ponad 1100 obiektów należących do PKN ORLEN, rozmieszczonych równomiernie na terenie całego kraju.

Przejrzysty model funkcjonującego na stacjach paliw ORLEN rozwiązania jest najszybciej rozwijającą się usługą kurierską na świecie i najczęściej wybieraną formą dostaw paczek m. in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji czy Belgii. Teraz usługa odnosi sukcesy na rynku polskim. Połączone możliwości rynkowe Poczty Polskiej i Stacji z Paczką – pod względem: skali, zasięgu działania, osiąganych wolumenów przesyłek w przeliczeniu na jeden punkt nadawczo-odbiorczy oraz całodobowej obsługi paczek w niemal 18% punktów odbioru – otworzy perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, jak Amazon czy Zalando.

– Dzięki podpisanej umowie z operatorem Stacja z Paczką chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN ORLEN i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych – podsumowuje Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Konsolidacja rynku KEP, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć. Nasze doświadczenia biznesowe pokazują, że równie atrakcyjną opcją – tak dla firm z sektora kurierskiego, jak i samych klientów – może być współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja. Zwłaszcza, jeżeli każdy z partnerów może wnieść wartość dodaną względem tego, co oferują z osobna. Kluczem do sukcesu jest z pewnością kompatybilność oraz komplementarność usług rozszerzających ofertę każdej ze stron i szukanie takich płaszczyzn współpracy, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania na krajowym i międzynarodowym rynku kurierskim – dodaje Damian Puczyński, Prezes Zarządu Dazumi Sp. z o. o. , operatora usługi Stacja z Paczką.


Powiązane artykuły

Elektrownia jądrowa Vogtle z reaktorem AP1000 w USA. Źródło: Westinghouse

Program jądrowy Polski doczekał się konsultacji. Ich finał pod koniec lipca

Ministerstwo przemysłu poinformowało, że Program polskiej energetyki jądrowej (PPEJ) trafił do konsultacji publicznych. To dokument kreślący plan budowy, uruchomienia i...
Gazprom. Źródło: Flickr

Gazprom przegrał spór z Ukrainą. Miliardowe odszkodowanie

Międzynarodowy trybunał wydał wyrok dotyczący sporu Naftogazu i Gazpromu, dotyczącego przesyłu gazu do Europy. Na rzecz ukraińskiej spółki orzeczono ponad...

Jest zgrzyt na linii prezydent-rząd. „Premier próbuje wymusić podpis”

Jest odpowiedź prezydenta Andrzeja Dudy na decyzję rządu o dołączeniu poprawki w sprawie mechanizmu mrożenia cen energii do nowelizacji ustawy...

Udostępnij:

Facebook X X X