icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Baterie do samochodów elektrycznych są najtańsze w historii

Jak podaje Bloomberg baterie litowo-jonowe osiągnęły najniższą cenę za kilowatogodzinę w swojej historii. Od 2010 roku ceny sukcesywnie spadały by osiągnąć w 2017 roku 209 dol. za kilowatogodzinę to prawie 1/5 ceny sprzed siedmiu lat.

Od zeszłego roku cena spadła o 1/4. Według szacunków spadek cen będzie jeszcze możliwy i w 2025 roku cena za zmagazynowaną kilowatogodzinę będzie wynosić 100 dol.

Ponad 50 czołowych firm, które zajmują się produkcją baterii litowo-jonowych zostało wziętych pod uwagę podczas analizy oraz prognoz dotyczących cen. Rozwój systemów magazynowania także tych powiązanych z fotowoltaiką wpływa na redukcję kosztów zakupu. Według specjalistów magazyny energii powiązane z montowanymi na dachach systemami solarnymi będą droższe niż rozwiązania dla branży motoryzacyjnej ze względu na znacznie mniejsze ilości zamówień.

Bloomberg/Agata Rzędowska

Jak podaje Bloomberg baterie litowo-jonowe osiągnęły najniższą cenę za kilowatogodzinę w swojej historii. Od 2010 roku ceny sukcesywnie spadały by osiągnąć w 2017 roku 209 dol. za kilowatogodzinę to prawie 1/5 ceny sprzed siedmiu lat.

Od zeszłego roku cena spadła o 1/4. Według szacunków spadek cen będzie jeszcze możliwy i w 2025 roku cena za zmagazynowaną kilowatogodzinę będzie wynosić 100 dol.

Ponad 50 czołowych firm, które zajmują się produkcją baterii litowo-jonowych zostało wziętych pod uwagę podczas analizy oraz prognoz dotyczących cen. Rozwój systemów magazynowania także tych powiązanych z fotowoltaiką wpływa na redukcję kosztów zakupu. Według specjalistów magazyny energii powiązane z montowanymi na dachach systemami solarnymi będą droższe niż rozwiązania dla branży motoryzacyjnej ze względu na znacznie mniejsze ilości zamówień.

Bloomberg/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły