Bieczek: Najbliższe lata w Polsce przyniosą spadek wydajności transportu kolejowego

19 maja 2014, 12:00 Infrastruktura

Grupa CTL w br. odnotowuje stopniowy wzrost wyników na rynku niemieckim przy zachowaniu podobnego poziomu sprzedaży swoich usług na rynku polskim jak w ub. roku. Z uwagi na sytuację międzynarodową w najbliższym czasie należy spodziewać się właśnie takiego kierunku działań większości przewoźników kolejowych oraz operatorów logistycznych.

– Pozyskiwanie nowych klientów zagranicznych, rozwijanie oferty logistycznej dla klientów potrzebujących serwisu logistycznego między terminalami w różnych krajach, inwestowanie w rozwój transportu intermodalnego zgodnie z dyrektywami unijnymi – to najbardziej oczywiste kierunki dla Grupy CTL. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć w Niemczech kolejne biuro handlowe. Od lat rynek niemiecki przynosi nam nowe ciekawe relacje biznesowe oraz stanowi swego rodzaju łącznik z resztą Europy – wyjaśnia Jacek Bieczek, prezes zarządu Grupy CTL Logistics.

Jego zdaniem najbliższe lata w Polsce przyniosą spadek wydajności transportu kolejowego. Nowa perspektywa finansowa i środki unijne, jakie Polska będzie miała do wydania w obszarze modernizacji infrastruktury, odbiją się na wydajności firm transportowych. Wielką sztuką będzie takie organizowanie usług dla klientów, które pozwoli optymalnie wykorzystać korytarze transportowe nie obciążone bumem inwestycyjnym.

Jak zaznacza prezes CTL Logistics, być może rozwiązaniem będzie przeniesienie na ten czas transportu na alternatywne linie po torach innych krajów. Firma Bieczka już od pewnego czasu przygotowuje się na taką ewentualność.

Według danych UTK z 2014 r. Grupa CTL Logistics, pod względem masy jak i pracy przewozowej plasuje się na jednym z najwyższych miejsc wśród 59. firm działających na polskim rynku. W 2013 r. firma w Polsce przewiozła ogółem 233 mln t ładunków wykonując pracę przewozową na poziomie 3,5 mld tkm. W tym czasie na rynku niemieckim w ramach działalności CTL Logistics GmbH przewiozła ponad 2,8 mln t ładunków przy pracy przewozowej w wysokości ponad 969 mln tkm.