InfrastrukturaKolejeWszystko

Bieńkowska: Kraków z nowoczesnym podziemnym dworcem kolejowym

Kraków Główny będzie pierwszym podziemnym dworcem kolejowym w Polsce i jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w kraju. Jego budowa została wsparta z Programu Infrastruktura i Środowisko kwotą 64 mln zł. W uroczystej inauguracji wzięła udział wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska.

Krakowski dworzec jest kolejną tak dużą inwestycją, zrealizowaną dzięki unijnemu współfinansowaniu. Również dworce w Gdyni i Wrocławiu gruntowanie zmodernizowano z pomocą funduszy z programu Infrastruktura i Środowisko. Z odnowionych dworców wkrótce będą mogli korzystać także mieszkańcy Bydgoszczy i Szczecina. Liczę na to, że w coraz większej liczbie obiektów w Polsce będą wdrażane takie standardy obsługi podróżnych, jak tu w Krakowie – powiedziała wicepremier Elżbieta Bieńkowska podczas oficjalnej inauguracji 14 lutego 2014 r.

Minister Bieńkowska przypomniała również, że od 2010 r. realizowany jest przez PKP SA program modernizacji 96 dworców kolejowych w całym kraju.

Dworzec Kraków Główny

Dworzec Kraków Główny  zintegruje kolej lokalną, dalekobieżną, podziemny tramwaj miejski, dworzec autobusowy i autobusy miejskie. W nowoczesnej przestrzeni obsługi podróżnych pasażerowie będą mogli korzystać z 28 kas, 4 biletomatów i 3 poczekalni. Na dworcu podziemnym w Krakowie znajdą się także dwa specjalnie zaprojektowane na jego potrzeby Infomaty. Podróżni będą mogli sprawdzić na nich plany dworca, miasta, a także skorzystać ze strony krakowskiej informacji turystycznej. Oprócz tego w Infomacie znajdziemy mapkę z rozmieszczeniem postojów taksówek i przystanków komunikacji miejskiej, a do tego jej rozkład jazdy, schemat oraz ceny biletów. Dodatkowo 79 elektronicznych tablic zapewni podróżnym informacje o pociągach przyjeżdżających i odjeżdżających z dworca Kraków Główny. Będą one uzupełnieniem komunikatów z megafonów. To wszystko razem tworzy kompleksowy i nowoczesny system informacji dla pasażerów.

Dworzec Kraków Główny

Budowa podziemnego dworca zamknie proces tworzenia Krakowskiego Zintegrowanego Centrum Transportu, połączonego siecią korytarzy, tuneli, wind i schodów ruchomych, pozwalającego na szybkie, wielokierunkowe przemieszczanie się pasażerów i klientów dworca. Ułatwi to przesiadki pomiędzy różnymi środkami transportu, umożliwi kupno biletu, podręczne zakupy, korzystanie z usług i gastronomii. Czas oczekiwania na pociąg, tramwaj czy autobus podróżni spędzą w komfortowych warunkach. To pierwsze tak nowoczesne, funkcjonalnie zaprojektowane i łączące wszystkie środki komunikacji Zintegrowane Centrum Transportu w Polsce. Koszt całej inwestycji to 130 mln zł.


Powiązane artykuły

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X