W portfelu zamówień Budimeksu dominują drogi, wypełniając go w 43%. Grupa nie rezygnuje jednak ze zdobywania kontraktów w innych segmentach. Zlecenia kolejowe i tramwajowe pozyskane w 2014 roku stanowią 7% portfela zamówień grupy.
Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, podkreśla, że grupie bardzo zależy na realizowaniu kontraktów dla grupy PKP. Obecnie Budimex realizuje dla PKP SA dworzec w Bydgoszczy, a dla PKP PLK wykonał prace przy LCS Iława.
– Jesteśmy postrzegani jako dobra firma, zrozumieliśmy potrzeby zamawiającego. Zbudowaliśmy w tym celu zespół 60 inżynierów i na tej podstawie chcemy rozwijać sektor kolejowy – oświadcza prezes Budimeksu. Liczy on na to, że uda się jeszcze uratować zasoby PNI, które mogłyby przydać się spółce przy realizacji kontraktów kolejowych.
Problem stanowi jednak brak zleceń kolejowych na rynku. Pierwszych przetargów można się spodziewać w IV kwartale 2015 roku lub na początku 2016 roku. – Jeżeli PKP PLK rozpocznie intensywną kontraktację pod koniec tego roku lub na początku przyszłego roku, to na pewno będziemy w tym startowali – zapowiada Dariusz Blocher.
W 2014 roku Budimex podpisał kontrakty o łącznej wartości 6,3 mld zł, co oznacza, że portfel zamówień wzrósł niemal dwukrotnie w porównaniu do 2013 roku. Grupie udało się podnieść realną sprzedaż o 4%, rentowność operacyjna wzrosła do 5%.
Źródło: Rynekinfrastruktury.pl