icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

BMW wybuduje fabrykę EV na Węgrzech

Grupa BMW zamierza wybudować fabrykę na Węgrzech, niedaleko Debreczyna. Wysokość inwestycji w nowy zakład wyniesie ok. 1 mld euro. Fabryka będzie produkować ok. 150 tys. pojazdów rocznie i zapewni ponad 1 tys. miejsc pracy. Nowy obiekt ma odpowiadać za montaż zarówno modeli zelektryfikowanych, jak i konwencjonalnych.

Jak powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG: „Decyzja Grupy BMW o budowie tej nowej fabryki potwierdza naszą perspektywę globalnego wzrostu. Po znaczących inwestycjach w Chinach, Meksyku i USA, wzmacniamy teraz naszą aktywność w Europie, aby utrzymać równowagę produkcji pomiędzy Azją, Ameryką i naszym rodzimym kontynentem. Europa jest dla Grupy BMW największym miejscem w zakresie produkcji. Tylko w 2018 r. zainwestowaliśmy ponad 1 miliard euro w nasze niemieckie zakłady, aby je ulepszyć i przygotować do elektromobilności”.

Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG ds. produkcji dodał: „W przyszłości każda fabryka Grupy BMW zostanie przystosowana do produkcji zarówno pojazdów zelektryfikowanych, jak i konwencjonalnych. Nasz nowy zakład na Węgrzech również będzie wytwarzał modele spalinowe i zelektryfikowane – wszystkie na jednej linii montażowej. Podniesie to wydajność naszej globalnej sieci produkcji. Po rozpoczęciu działalności, fabryka wytyczy nowe standardy w zakresie elastyczności, cyfryzacji i produktywności”.

Europa stanowi dla Grupy BMW najważniejszy rynek. W 2017 r. odpowiadała za niemal 45% sprzedaży wszystkich pojazdów koncernu z Monachium – 1,1 mln szt. Z kolei w pierwszej połowie 2018 r. Grupa BMW dostarczyła na Starym Kontynencie ponad 560 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 1,2% r/r.
Ostatnia decyzja o rozbudowie sieci produkcyjnej jest dla bawarskiego koncernu kolejnym etapem implementacji strategii NUMBER ONE > NEXT.

Grupa BMW informuje, że wybór Debreczyna pod lokalizację nowej fabryki został podyktowany głownie bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą, odpowiednimi połączeniami logistycznymi i bliskością istniejącej sieci dostawców. Za kolejny atut należy uznać dostępność wykwalifikowanego personelu. Oprócz miejsc pracy stworzonych bezpośrednio w fabryce, zakład zapewni zatrudnienie licznym dostawcom i usługodawcom zarówno w obrębie nowego obiektu, jak i w całym regionie.

ORPA.pl

Grupa BMW zamierza wybudować fabrykę na Węgrzech, niedaleko Debreczyna. Wysokość inwestycji w nowy zakład wyniesie ok. 1 mld euro. Fabryka będzie produkować ok. 150 tys. pojazdów rocznie i zapewni ponad 1 tys. miejsc pracy. Nowy obiekt ma odpowiadać za montaż zarówno modeli zelektryfikowanych, jak i konwencjonalnych.

Jak powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG: „Decyzja Grupy BMW o budowie tej nowej fabryki potwierdza naszą perspektywę globalnego wzrostu. Po znaczących inwestycjach w Chinach, Meksyku i USA, wzmacniamy teraz naszą aktywność w Europie, aby utrzymać równowagę produkcji pomiędzy Azją, Ameryką i naszym rodzimym kontynentem. Europa jest dla Grupy BMW największym miejscem w zakresie produkcji. Tylko w 2018 r. zainwestowaliśmy ponad 1 miliard euro w nasze niemieckie zakłady, aby je ulepszyć i przygotować do elektromobilności”.

Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG ds. produkcji dodał: „W przyszłości każda fabryka Grupy BMW zostanie przystosowana do produkcji zarówno pojazdów zelektryfikowanych, jak i konwencjonalnych. Nasz nowy zakład na Węgrzech również będzie wytwarzał modele spalinowe i zelektryfikowane – wszystkie na jednej linii montażowej. Podniesie to wydajność naszej globalnej sieci produkcji. Po rozpoczęciu działalności, fabryka wytyczy nowe standardy w zakresie elastyczności, cyfryzacji i produktywności”.

Europa stanowi dla Grupy BMW najważniejszy rynek. W 2017 r. odpowiadała za niemal 45% sprzedaży wszystkich pojazdów koncernu z Monachium – 1,1 mln szt. Z kolei w pierwszej połowie 2018 r. Grupa BMW dostarczyła na Starym Kontynencie ponad 560 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 1,2% r/r.
Ostatnia decyzja o rozbudowie sieci produkcyjnej jest dla bawarskiego koncernu kolejnym etapem implementacji strategii NUMBER ONE > NEXT.

Grupa BMW informuje, że wybór Debreczyna pod lokalizację nowej fabryki został podyktowany głownie bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą, odpowiednimi połączeniami logistycznymi i bliskością istniejącej sieci dostawców. Za kolejny atut należy uznać dostępność wykwalifikowanego personelu. Oprócz miejsc pracy stworzonych bezpośrednio w fabryce, zakład zapewni zatrudnienie licznym dostawcom i usługodawcom zarówno w obrębie nowego obiektu, jak i w całym regionie.

ORPA.pl

Najnowsze artykuły