icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Borowczak: Chcemy odbudować polski przemysł stoczniowy

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. podpisała z Gdańsk Shipyard Group sp. z o.o., GSG Towers sp. z o.o. oraz Stocznią Gdańsk S.A. ramową umowę inwestycyjną. Dotyczy ona restrukturyzacji spółek z grupy Gdańsk Shipyard Group, kontrolowanych przez ukraińskiego biznesemena Serhija Tarutę z Doniecka, posiadających dotąd 75 proc. udziałów w Stoczni Gdańsk SA (pozostałe 25 proc. należały do ARP). Umowa przewiduje m.in. objęcie oraz nabycie przez ARP udziałów w kapitale zakładowym GSG Towers oraz restrukturyzację finansową spółek z grupy Gdańsk Shipyard Group. 

– Chcemy te udziały, kontrolowane dotąd przez Serhija Tarutę, jako Polska, przejąć od Ukraińców. I myślę, że wspólnie ze Stocznią Nauta, która zbudowała już trzy statki, a 10 – ma zakontraktowanych na terenie b. Stoczni Gdańskiej, dzięki temu, jak zapewnia minister skarbu, Włodzimierz Karpiński, nasz przemysł stoczniowy stopniowo uda się nam odbudować – uważa w rozmowie z naszym portalem pos. Jerzy Borowczak (PO), członek sejmowej komisji Skarbu Państwa i Pomorskiego Zespołu Parlamentarnego.

Jak informuje nas dalej poseł obecnie spółki z grupy Gdańsk Shipyard Group (GSG) zatrudniają ok. 800 – 1000 pracowników. Co do części z nich związki zawodowe wyraziły zgodę, by przeszli na samozatrudnienie.

– ARP, nie chcąc przejmować w ciemno udziałów dotychczasowego właściciela GSG,  przeprowadziła oględziny majątku tej spółki; obejmuje on m.in. dużą halę o pow. 7 ha pod dachem – tłumaczy Borowczak. – Obiekt ten jest potrzebny dla kontynuowania działalności produkcyjnej, podobnie jak obiekty Stoczni Nauta, gdzie można produkować dziennie wiele ton blach. Chodzi o to, by cały ten majątek był maksymalnie wykorzystywane.

Poseł zapewnia, że jeszcze w tym tygodniu, przy okazji zapowiedzianego posiedzenia sejmowej komisji skarbu, na której ma być obecna m.in. prezes ARP, zapozna się dokładnie z planami strony polskiej dotyczącymi przejęcia dotąd ukraińskich udziałów GSG i restrukturyzacji stoczni.

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. podpisała z Gdańsk Shipyard Group sp. z o.o., GSG Towers sp. z o.o. oraz Stocznią Gdańsk S.A. ramową umowę inwestycyjną. Dotyczy ona restrukturyzacji spółek z grupy Gdańsk Shipyard Group, kontrolowanych przez ukraińskiego biznesemena Serhija Tarutę z Doniecka, posiadających dotąd 75 proc. udziałów w Stoczni Gdańsk SA (pozostałe 25 proc. należały do ARP). Umowa przewiduje m.in. objęcie oraz nabycie przez ARP udziałów w kapitale zakładowym GSG Towers oraz restrukturyzację finansową spółek z grupy Gdańsk Shipyard Group. 

– Chcemy te udziały, kontrolowane dotąd przez Serhija Tarutę, jako Polska, przejąć od Ukraińców. I myślę, że wspólnie ze Stocznią Nauta, która zbudowała już trzy statki, a 10 – ma zakontraktowanych na terenie b. Stoczni Gdańskiej, dzięki temu, jak zapewnia minister skarbu, Włodzimierz Karpiński, nasz przemysł stoczniowy stopniowo uda się nam odbudować – uważa w rozmowie z naszym portalem pos. Jerzy Borowczak (PO), członek sejmowej komisji Skarbu Państwa i Pomorskiego Zespołu Parlamentarnego.

Jak informuje nas dalej poseł obecnie spółki z grupy Gdańsk Shipyard Group (GSG) zatrudniają ok. 800 – 1000 pracowników. Co do części z nich związki zawodowe wyraziły zgodę, by przeszli na samozatrudnienie.

– ARP, nie chcąc przejmować w ciemno udziałów dotychczasowego właściciela GSG,  przeprowadziła oględziny majątku tej spółki; obejmuje on m.in. dużą halę o pow. 7 ha pod dachem – tłumaczy Borowczak. – Obiekt ten jest potrzebny dla kontynuowania działalności produkcyjnej, podobnie jak obiekty Stoczni Nauta, gdzie można produkować dziennie wiele ton blach. Chodzi o to, by cały ten majątek był maksymalnie wykorzystywane.

Poseł zapewnia, że jeszcze w tym tygodniu, przy okazji zapowiedzianego posiedzenia sejmowej komisji skarbu, na której ma być obecna m.in. prezes ARP, zapozna się dokładnie z planami strony polskiej dotyczącymi przejęcia dotąd ukraińskich udziałów GSG i restrukturyzacji stoczni.

Najnowsze artykuły