Brytyjska Grupa Przewozów Kolejowych ( ang. The Rail Freight Group) wywiera presję na Komisję Europejską, by ulepszyła środki, które podejmuje, aby zabezpieczyć usługi kolejowe przebiegające tunelem pod kanałem La Manche, w przypadku braku porozumienia Brexitu.
RFG oświadczyło, że obecne środki „skupiają się wyłącznie na ważności licencji bezpieczeństwa dla transgranicznych zarządców infrastruktury kolejowej”, co oznaczałoby, że nadal istnieje ryzyko „poważnych zakłóceń” od końca tego miesiąca.
Przedsiębiorstwa z sektora kolejowych przewozów towarowych wzywają Komisję do pilnego podjęcia dalszych działań i upewnienia się, że spółki kolejowe posiadają ważne certyfikaty bezpieczeństwa i licencje wymagane przez trzy dyrektywy europejskie.
RFG chce 12-miesięcznego okresu przejściowego, aby dać wystarczająco dużo czasu na zorganizowanie zmienionych ustaleń dotyczących licencji, które byłyby podobne do tych w odniesieniu do transportu drogowego, morskiego i lotniczego.
Dyrektor generalny RFG, Maggie Simpson, powiedział: „Chociaż mamy nadzieję, że rząd Wielkiej Brytanii i UE unikną wyjścia bez umowy, musimy mieć niezbędne przepisy, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania ważnych pociągów towarowych.
„Z zadowoleniem przyjmujemy obecne działania Komisji związane z rozpoczęciem ustanawianiem tych ram, ale należy to zrobić w trybie pilnym i uwzględnić wszystkie niezbędne przepisy, aby zapewnić ciągły ruch pociągów”.
Rail News