Media

Brzoska za zmianą polityki energetycznej Polski

Rafał Brzoska Zdj. z TV Republika

Podczas pierwszego wywiadu dla konserwatywnej TV Republika biznesmen i twórca firmy InPost Rafał Brzoska, który stoi na czele rządowego zespołu ds. deregulacji przepisów podkreślił, że Polska powinna zmienić politykę energetyczną.

W rozmowie z szefem programowym TV Republika Michałem Rachoniem miliarder przedstawiał zalety swego pomysłu na deregulacje przepisów, które mają być korzystniejsze dla przedsiębiorców.

Przeregulowana Europa

Deregulacja ma doprowadzić – jak wyjaśnił Brzoska na antenie Republiki – do przyjęcia 150 z 300 przepisów przedstawionych przez zespół deregulacyjny. Są to m.in. uproszczenia rozwiązań związanych z płatnościami, tak aby mniejsze przedsiębiorstwa nie plajtowały wobec zaległości, które winne są im większe firmy odliczające te transakcje od podatku. Zespół biznesmena jest również za uproszczeniem postępowań sądowych w gospodarce.

Zdaniem właściciela InPost, Polska ma za dużo przepisów wpływających ekonomię a UE wprowadza coraz to nowe regulacje. „Przeregulowana Europa nie ma szans w starciu z USA i Chinami” – zaznaczył Brzoska.

Konieczne zmiany w energetyce

„Niekorzystne dla wszystkich przedsiębiorców europejskich, w tym polskich, są wszystkie regulacje dotyczące emisji CO2 i raportowania tej emisji” – podkreślił. „Powinniśmy całkowicie zmienić politykę energetyczną, która będzie w stanie konkurować i zaoferować tańszą energię” – mówił Brzoska.

Przedsiębiorca nie odpowiedział na uwagę Michała Rachonia, że to władze Niemiec nie chcą, aby polska gospodarka była bardziej konkurencyjna wobec ekonomii bogatszych krajów UE. „Nie jestem politykiem i prowadzę swój biznes w Europie Zachodniej i widzę, że możemy wygrywać” – przekonywał Brzoska.

Mądrość widzów, konsumentów wygra

Miliarder z InPost odniósł się także do bojkotu reklamowego, który stosują wobec TV Republika niektóre firmy. „Jestem na tym punkcie bardzo wrażliwy. Uważam, że bojkotowanie którejkolwiek ze stron – w mediach, i w biznesie, jest bardzo krótkoterminowe” – oznajmił na antenie stacji przedsiębiorca.

„Nakręcanie spirali nienawiści, bojkotowanie, wobec kogokolwiek, jest czymś, czego powinniśmy zawsze unikać. Bo na końcu mądrość widzów i konsumentów zagłosuje” – podsumował Rafał Brzoska w TV Republika.

hub/ TV Republika/ X


Powiązane artykuły

Chorwatka Maja Sever prezesem Europejskiej Federacji Dziennikarzy (EFJ); czy media na Starym Kontynencie skręcają ostro w lewo?

W Budapeszcie podczas Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Federacji Dziennikarzy na szefową tej organizacji wybrano chorwacką dziennikarkę telewizyjną Maję Sever. Została szefową...

Meta rewolucjonizuje rynek reklamy. Wykorzysta AI

Do końca 2026 roku reklamy na Facebooku i Instagramie mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Meta – właściciel największych platform...

Różne perspektywy medialne w Europie; rozpoczął się kongres Europejskiej Federacji Dziennikarskiej (EFJ)

Delegaci EFJ od 2 do 3 czerwca 2025 roku obradują w stolicy Węgier. Ponad 120 dziennikarzy i przedstawicieli związków zawodowych z 38 krajów europejskich wybierze...

Udostępnij:

Facebook X X X