icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Budowa Portu Zewnętrznego w Gdańsku

(Port Gdańsk)

Kilka miesięcy temu Port Gdańsk celebrował 40-lecie budowy Portu Północnego, czyli głębokowodnej części Portu Gdańsk, stanowiącej aktualnie jeden z rozwijających się fragmentów portu m.in. za sprawą jego warunków hydrograficznych. W chwili obecnej Port Gdańsk rozpoczyna realizację kolejnego projektu, który zadecyduje o kształcie i pozycji portu w następnych dziesięcioleciach.

W aktualnej „Strategii rozwoju Portu Gdańsk” do 2027 r. ujęto koncepcję rozwoju kolejnej głębokowodnej części portu w kierunku wód Zatoki Gdańskiej. Projektowi temu zaproponowano roboczą nazwę Port Zewnętrzny, alternatywnie Port Centralny. Przewiduje się trzy fazy realizacji projektu: analityczno-koncepcyjną, dokumentacyjną oraz realizacyjną. Pierwsza z wymienionych służyć będzie zweryfikowaniu założeń strategicznych w zakresie możliwości przestrzennych oraz zweryfikowaniu zawartych w strategii prognoz rynkowych.

W ocenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA możliwości rozwoju portu na leżących w jego granicach administracyjnych akwenach, przyległych od północnego zachodu do istniejącej głębokowodnej infrastruktury portowej, są ogromne. Możliwy jest tu rozwój portu w technologii podobnej do zastosowanej w Porcie Północnym poprzez zalądowienia i budowę pirsów. Dodatkowym atutem lokalizacji projektowanego Portu Zewnętrznego (Portu Centralnego), jest jego położenie w pobliżu istniejącej infrastruktury dostępowej (drogowo-kolejowej) i medialnej.

(Port Gdańsk)

Kilka miesięcy temu Port Gdańsk celebrował 40-lecie budowy Portu Północnego, czyli głębokowodnej części Portu Gdańsk, stanowiącej aktualnie jeden z rozwijających się fragmentów portu m.in. za sprawą jego warunków hydrograficznych. W chwili obecnej Port Gdańsk rozpoczyna realizację kolejnego projektu, który zadecyduje o kształcie i pozycji portu w następnych dziesięcioleciach.

W aktualnej „Strategii rozwoju Portu Gdańsk” do 2027 r. ujęto koncepcję rozwoju kolejnej głębokowodnej części portu w kierunku wód Zatoki Gdańskiej. Projektowi temu zaproponowano roboczą nazwę Port Zewnętrzny, alternatywnie Port Centralny. Przewiduje się trzy fazy realizacji projektu: analityczno-koncepcyjną, dokumentacyjną oraz realizacyjną. Pierwsza z wymienionych służyć będzie zweryfikowaniu założeń strategicznych w zakresie możliwości przestrzennych oraz zweryfikowaniu zawartych w strategii prognoz rynkowych.

W ocenie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA możliwości rozwoju portu na leżących w jego granicach administracyjnych akwenach, przyległych od północnego zachodu do istniejącej głębokowodnej infrastruktury portowej, są ogromne. Możliwy jest tu rozwój portu w technologii podobnej do zastosowanej w Porcie Północnym poprzez zalądowienia i budowę pirsów. Dodatkowym atutem lokalizacji projektowanego Portu Zewnętrznego (Portu Centralnego), jest jego położenie w pobliżu istniejącej infrastruktury dostępowej (drogowo-kolejowej) i medialnej.

Najnowsze artykuły