icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiński gigant chce wyprzedzić Teslę. Czy zbuduje fabrykę w Polsce?

Chiński producent akumulatorów do samochodów elektrycznych CATL planuje budować lokalne fabryki, by dogonić Teslę. Teraz ma nowy cel: Europę.

Ekspansja w Europie

Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) wybierze jedno z trzech miast w Unii Europejskiej na budowę swojej pierwszej fabryki poza Chinami. Nieoficjalnie wiadomo, że firma bierze pod uwagę Niemcy, Węgry i Polskę. – Widzimy w Europie duży potencjał – powiedział prezes firmy Zeng Yugun.

Ekspansja w Europie ma nastąpić po rozbudowie fabryki w rodzimym mieście firmy Ningde w prowincji Fujian. Ma to pozwolić koncernowi zostać największym na świecie producentem baterii EV. – Europejska fabryka miałaby zapewniać baterie największym koncernom motoryzacyjnym na kontynencie, wliczając BMW – powiedział Zeng.

Plany CATL

Firma CATL jest fizycznym skutkiem zmiany orientacji w polityce klimatycznej Chin, czyli walce o czystsze powietrze i zmniejszania importu ropy. Na miejsce dalszej ekspansji chce wybrać Europę, ponieważ koszt produkcji baterii EV jest tu najtańszy, a rośnie popyt, który firma chce zaspokoić. W ostatnim czasie firma uruchomiła biura sprzedaży w Japonii i USA.

Bloomberg/Michał Perzyński

Chiński producent akumulatorów do samochodów elektrycznych CATL planuje budować lokalne fabryki, by dogonić Teslę. Teraz ma nowy cel: Europę.

Ekspansja w Europie

Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) wybierze jedno z trzech miast w Unii Europejskiej na budowę swojej pierwszej fabryki poza Chinami. Nieoficjalnie wiadomo, że firma bierze pod uwagę Niemcy, Węgry i Polskę. – Widzimy w Europie duży potencjał – powiedział prezes firmy Zeng Yugun.

Ekspansja w Europie ma nastąpić po rozbudowie fabryki w rodzimym mieście firmy Ningde w prowincji Fujian. Ma to pozwolić koncernowi zostać największym na świecie producentem baterii EV. – Europejska fabryka miałaby zapewniać baterie największym koncernom motoryzacyjnym na kontynencie, wliczając BMW – powiedział Zeng.

Plany CATL

Firma CATL jest fizycznym skutkiem zmiany orientacji w polityce klimatycznej Chin, czyli walce o czystsze powietrze i zmniejszania importu ropy. Na miejsce dalszej ekspansji chce wybrać Europę, ponieważ koszt produkcji baterii EV jest tu najtańszy, a rośnie popyt, który firma chce zaspokoić. W ostatnim czasie firma uruchomiła biura sprzedaży w Japonii i USA.

Bloomberg/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły