Chiński producent akumulatorów do samochodów elektrycznych CATL planuje budować lokalne fabryki, by dogonić Teslę. Teraz ma nowy cel: Europę.
Ekspansja w Europie
Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) wybierze jedno z trzech miast w Unii Europejskiej na budowę swojej pierwszej fabryki poza Chinami. Nieoficjalnie wiadomo, że firma bierze pod uwagę Niemcy, Węgry i Polskę. – Widzimy w Europie duży potencjał – powiedział prezes firmy Zeng Yugun.
Ekspansja w Europie ma nastąpić po rozbudowie fabryki w rodzimym mieście firmy Ningde w prowincji Fujian. Ma to pozwolić koncernowi zostać największym na świecie producentem baterii EV. – Europejska fabryka miałaby zapewniać baterie największym koncernom motoryzacyjnym na kontynencie, wliczając BMW – powiedział Zeng.
Plany CATL
Firma CATL jest fizycznym skutkiem zmiany orientacji w polityce klimatycznej Chin, czyli walce o czystsze powietrze i zmniejszania importu ropy. Na miejsce dalszej ekspansji chce wybrać Europę, ponieważ koszt produkcji baterii EV jest tu najtańszy, a rośnie popyt, który firma chce zaspokoić. W ostatnim czasie firma uruchomiła biura sprzedaży w Japonii i USA.
Bloomberg/Michał Perzyński