icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Celejewski: Nowe czasy na kolei

(PKP SA)

14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy, który przyniesie podróżnym przede wszystkim skrócenie czasów przejazdu na głównych trasach. Dodatkowo, na torach pojawią się nowe pociągi Express InterCity Premium, które znacznie podniosą komfort podróży. Obecnie ze stolicy do Wrocławia podróż trwa ponad 5h. W nowym rozkładzie czas ten skróci się do 3 godzin 42 minut. Z Warszawy do Katowic będzie można dojechać w 2h 34 minuty, do Krakowa w 2h 28 minut, a do Gdańska w 2h 58 minut. Z południa na północ Polski podróż potrwa około 5h 30 minut. W 2015 roku, wraz z modernizacją infrastruktury, czasy ulegną dalszemu skróceniu.

– Nowe, krótsze czasy przejazdu sprawiają, że pociągi znów stają się konkurencyjne. Na większości tras, między dużymi miastami, pociągiem dojedziemy szybciej niż autobusem, samochodem czy samolotem – mówi Marcin Celejewski, prezes zarządu PKP Intercity. – Dobry rozkład jazdy nie oznacza jedynie atrakcyjnych czasów przejazdu. To też siatka gwarantująca połączenia w stałym rozłożeniu – czyli np. w godzinach szczytu co godzinę, a poza szczytem co ok. 2 godziny. Ważne są również skomunikowania, czyli możliwość sprawnych przesiadek między pociągami dalekobieżnymi i regionalnymi – dodaje W tym roku PKP PLK przeznaczą 7 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową i 2 mld zł na utrzymanie i remonty sieci kolejowej.

(PKP SA)

14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy, który przyniesie podróżnym przede wszystkim skrócenie czasów przejazdu na głównych trasach. Dodatkowo, na torach pojawią się nowe pociągi Express InterCity Premium, które znacznie podniosą komfort podróży. Obecnie ze stolicy do Wrocławia podróż trwa ponad 5h. W nowym rozkładzie czas ten skróci się do 3 godzin 42 minut. Z Warszawy do Katowic będzie można dojechać w 2h 34 minuty, do Krakowa w 2h 28 minut, a do Gdańska w 2h 58 minut. Z południa na północ Polski podróż potrwa około 5h 30 minut. W 2015 roku, wraz z modernizacją infrastruktury, czasy ulegną dalszemu skróceniu.

– Nowe, krótsze czasy przejazdu sprawiają, że pociągi znów stają się konkurencyjne. Na większości tras, między dużymi miastami, pociągiem dojedziemy szybciej niż autobusem, samochodem czy samolotem – mówi Marcin Celejewski, prezes zarządu PKP Intercity. – Dobry rozkład jazdy nie oznacza jedynie atrakcyjnych czasów przejazdu. To też siatka gwarantująca połączenia w stałym rozłożeniu – czyli np. w godzinach szczytu co godzinę, a poza szczytem co ok. 2 godziny. Ważne są również skomunikowania, czyli możliwość sprawnych przesiadek między pociągami dalekobieżnymi i regionalnymi – dodaje W tym roku PKP PLK przeznaczą 7 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową i 2 mld zł na utrzymanie i remonty sieci kolejowej.

Najnowsze artykuły