icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wild: Wizję Centralnego Portu Komunikacyjnego należy dostosować do rzeczywistości

– Jesteśmy świadkami mijania kamienia milowego projektu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny. W czwartek Sejm przyjął projekt ustawy, którym jutro zajmie się nią Senat – powiedział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP podczas odbywającego się w ramach X Europejskiego Forum Gospodarczego w Katowicach panelu poświęconego temu zagadnieniu.

Według pełnomocnika pierwszy etap tego projektu polegał na skoncentrowaniu się na założeniach koncepcyjnych. – Chodziło o określenie pewnej wizji, aby nie zawsze przystające do siebie elementy złożyć na pewną spójną całość. Koncepcja budowy CPK została przyjęta przez rząd 7 listopada ubiegłego roku. Wyodrębniono podstawowe cele. Pierwszy to budowa międzykontynentalnego portu lotniczego, który mógłby zastąpić Lotnisko Chopina. Drugi to rozbudowa sieci kolejowej i taka przebudowa transportu kolejowego, aby był on konkurencyjny wobec transportu samochodowego. Trzeci to integracja Łodzi i Warszawy – mówił gość Forum.

– Nie byłoby mowy o projekcie, o jego efektywnej realizacji, gdybyśmy od początku nie postawili na metodykę – podkreślił.

Przedstawił plany na najbliższy rok. – Pierwsza lekcja po ostatnim Europejskim Kongresie Gospodarczym była taka, że o ile pewne parametry docelowe, czyli 2027 rok, sezon zimowy, kiedy pierwszy samolot wystartuje z CPK pozostają niezmienne, o tyle musimy dostosowywać szczegółowy harmonogram do rzeczywistości. W przyszłym roku będziemy w trakcie wykupu gruntów, badań środowiskowych, po wyborze doradcy technicznego wspomagających nas przy studium a potem przy realizacji przedsięwzięcia, powinniśmy mieć koncepcję architektoniczną – zakończył.

– Jesteśmy świadkami mijania kamienia milowego projektu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny. W czwartek Sejm przyjął projekt ustawy, którym jutro zajmie się nią Senat – powiedział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP podczas odbywającego się w ramach X Europejskiego Forum Gospodarczego w Katowicach panelu poświęconego temu zagadnieniu.

Według pełnomocnika pierwszy etap tego projektu polegał na skoncentrowaniu się na założeniach koncepcyjnych. – Chodziło o określenie pewnej wizji, aby nie zawsze przystające do siebie elementy złożyć na pewną spójną całość. Koncepcja budowy CPK została przyjęta przez rząd 7 listopada ubiegłego roku. Wyodrębniono podstawowe cele. Pierwszy to budowa międzykontynentalnego portu lotniczego, który mógłby zastąpić Lotnisko Chopina. Drugi to rozbudowa sieci kolejowej i taka przebudowa transportu kolejowego, aby był on konkurencyjny wobec transportu samochodowego. Trzeci to integracja Łodzi i Warszawy – mówił gość Forum.

– Nie byłoby mowy o projekcie, o jego efektywnej realizacji, gdybyśmy od początku nie postawili na metodykę – podkreślił.

Przedstawił plany na najbliższy rok. – Pierwsza lekcja po ostatnim Europejskim Kongresie Gospodarczym była taka, że o ile pewne parametry docelowe, czyli 2027 rok, sezon zimowy, kiedy pierwszy samolot wystartuje z CPK pozostają niezmienne, o tyle musimy dostosowywać szczegółowy harmonogram do rzeczywistości. W przyszłym roku będziemy w trakcie wykupu gruntów, badań środowiskowych, po wyborze doradcy technicznego wspomagających nas przy studium a potem przy realizacji przedsięwzięcia, powinniśmy mieć koncepcję architektoniczną – zakończył.

Najnowsze artykuły