Chińska firma Contemporary Amperex Technology (CATL) pobuduje fabrykę baterii samochodowych w kraju związkowym Turyngia w środkowej części Niemiec – poinformował w piątek portal Automotive News, powołując się na źródła bliskie sprawie.
Wcześniej podawano za agencją Bloomberga, że wśród potencjalnych lokalizacji rozważana jest również Polska. Informacji Automotive News na razie nie potwierdziła firma CATL, ani niemieckie władze.
Według jednego ze źródeł portalu oficjalne podpisanie umowy nastąpi 9 lipca w Berlinie. W uroczystości ma uczestniczyć szef rządu w Pekinie Li Keqiang. CATL będzie produkować w Niemczech baterie litowo-jonowe dla przemysłu motoryzacyjnego.
Dzień wcześniej koncern BMW potwierdził, że podpisał z Chińczykami wart 1 mld euro kontrakt na dostawy ogniw dla samochodów elektrycznych. Dzięki niemu CATL może budować w Europie swoją fabrykę.
Przedstawiciele władz Turyngii informowali w piątek, że negocjacje z CATL na temat budowy fabryki cały czas trwają. Według doniesień lokalnego dziennika „Thueringer Allgemeine” zakłady mają powstać w mieście Erfurt, w tym samym miejscu, gdzie firma Solarworld produkuje panele fotowoltaiczne.
W maju Daimler złożyć w CATL zamówienie na samochodowe baterie.
Europejskie koncerny coraz częściej również samodzielnie inwestują w rozwój infrastruktury do produkcji baterii samochodowych. W ten sposób chcą uniezależnić się od azjatyckich potentatów w tej branży czyli Samsuga SDI, LG Chem czy Panasonica. Trzy miesiące temu koncern Robert Bosch podjął decyzję, że samodzielnie będzie produkować ogniwa – koszty tej inwestycji mają przekroczyć 20 mld euro.
Polska Agencja Prasowa