Elektromobilność w Polsce cały czas się rozwija, a autobusy zeroemisyjne z Państwa Środka mogą przyspieszyć ten proces. Z pomocą chce przyjść firma Yutong, która ma bogatą ofertę i spore możliwości produkcyjne.
Dziś w Warszawie odbyła się prezentacja chińskiego autobusu Yutong U18. Busnex Poland, oficjalny przedstawiciel Yutong w Polsce, podkreślił, że do tej pory zakontraktowano aż 113 autobusów elektrycznych dla 20 samorządów z 8 województw. Firma ma nadzieje, że chińskie autobusy zeroemisyjne niedługo zdobędą uznanie kolejnych samorządów.
– W Warszawie już jeździ jeden model autobusu Yutong w Zarządu Transportu Miejskiego. Warszawa posiada najdłuższe linie autobusów elektrycznych. Model Yutong U18 na jednym ładowaniu potrafi pokonać aż 400 km na jednym ładowaniu. Autobus jest w stanie pomieścić aż 120 pasażerów. Nasza konstrukcja jest bardzo bezpieczna, gdyż za pomocą azotu jesteśmy w stanie gasić pożary baterii – mówi Marcin Kucharski, prezes Busnex Poland.
– Rozważamy budowę fabryki autobusów w Polsce, ale myślę, że najbardziej realnym scenariuszem jest budowa montowni – powiedział Kucharski, odpowiadając na pytanie BiznesAlert.pl o możliwość budowy fabryki autobusów w Polsce.
Chiński producent Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający 15-procentowy udział w światowym rynku. Ta firma produkuje również autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.
Yutong jest również największym dostawcą na europejskim rynku autobusów elektrycznych oraz jest najlepiej sprzedającą się na świecie marką autobusów napędzanych prądem. W 2022 roku zanotował niemal 12 tysięcy zakontraktowanych pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczając już ponad 170 tysięcy autobusów.
Jacek Perzyński