icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny skonstruowały pierwszy tramwaj napędzany wodorem (WIDEO)

(IFLScience/Patrycja Rapacka)

Państwo chińskie ogłosiło wprowadzenie do produkcji pierwszego w świecie tramwaju napędzanego wodorem. Pojazd został opracowany przez Sifang, firmę należącą do jednej z chińskich linii kolejowych i wszedł do produkcji w zakładach Qiangdao w prowincji Shandong w ubiegłym tygodniu. Ogniwa wodorowe to dość stary już wynalazek, który był testowany w wielu różnych pojazdach w tym w autobusach, ale nigdy nie próbowano go w tramwajach. Dwa lata zajęło rozwiązanie problemów technologicznych.

Wodorowe tramwaje są atrakcyjnym rozwiązaniem transportowym z wielu powodów. Wodór jest łatwo dostępny i pozyskiwany z wielu źródeł: odnawialnych i nieodnawialnych. Ogniwa wodorowe nie emitują zanieczyszczeń, a efektem ubocznym ich działania jest jedynie woda. Pojazdy napędzane w ten sposób są bardzo tanie w obsłudze. Na jednym zbiorniku tramwaj może przejechać nawet sto kilometrów. Jego tankowanie zajmuje jedynie trzy minuty.

Przeciętna trasa tramwaju ma w Chinach długość 15 km, co oznacza że na jednym tankowaniu można ją pokonać trzykrotnie.

Chiny ze względu na największa na świecie emisję zanieczyszczeń mają opinię ekologicznej „czarnej owcy”, zdecydowały się zainwestować w zieloną energię. Stały się liderem światowym w zakresie produkcji energii odnawialnej w 2013 roku. Wytworzono w tym państwie najwięcej prądu na świecie używając energii wiatrowej. Ich inwestycje w zieloną energię stanowią około  30% światowego udziału w tej dziedzinie.

(IFLScience/Patrycja Rapacka)

Państwo chińskie ogłosiło wprowadzenie do produkcji pierwszego w świecie tramwaju napędzanego wodorem. Pojazd został opracowany przez Sifang, firmę należącą do jednej z chińskich linii kolejowych i wszedł do produkcji w zakładach Qiangdao w prowincji Shandong w ubiegłym tygodniu. Ogniwa wodorowe to dość stary już wynalazek, który był testowany w wielu różnych pojazdach w tym w autobusach, ale nigdy nie próbowano go w tramwajach. Dwa lata zajęło rozwiązanie problemów technologicznych.

Wodorowe tramwaje są atrakcyjnym rozwiązaniem transportowym z wielu powodów. Wodór jest łatwo dostępny i pozyskiwany z wielu źródeł: odnawialnych i nieodnawialnych. Ogniwa wodorowe nie emitują zanieczyszczeń, a efektem ubocznym ich działania jest jedynie woda. Pojazdy napędzane w ten sposób są bardzo tanie w obsłudze. Na jednym zbiorniku tramwaj może przejechać nawet sto kilometrów. Jego tankowanie zajmuje jedynie trzy minuty.

Przeciętna trasa tramwaju ma w Chinach długość 15 km, co oznacza że na jednym tankowaniu można ją pokonać trzykrotnie.

Chiny ze względu na największa na świecie emisję zanieczyszczeń mają opinię ekologicznej „czarnej owcy”, zdecydowały się zainwestować w zieloną energię. Stały się liderem światowym w zakresie produkcji energii odnawialnej w 2013 roku. Wytworzono w tym państwie najwięcej prądu na świecie używając energii wiatrowej. Ich inwestycje w zieloną energię stanowią około  30% światowego udziału w tej dziedzinie.

Najnowsze artykuły