15 czerwca w mieście Datong w prowincji Shanxi (środkowe Chiny) zaprezentowano lokomotywę „Ningdong” , którą chińskie media przedstawiają jako najpotężniejsze tego typu rozwiązanie na świecie. Technologia może zastąpić większość używanych silników na paliwa kopalne, obecnie wykorzystywanych w tysiącach pociągów w całym kraju.
„Ningdong” to rozwiązanie stworzone przez Datong, spółkę zależną państwowego przedsiębiorstwa China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). W chińskiej lokomotywie wodorowej wykorzystano nowy silnik, przerobiony z silnika spalinowego. Jest on napędzany wyłącznie wodorowymi ogniwami paliwowymi. Zdaniem inżynierów lokomotywa może pracować nieprzerwanie przez 190 godzin, a jego tankowanie zajmuje dwie godziny. Silnik lomomotywy może pomieścić do 270 kg wodoru.
Wodór jest uznawany za czysty i odnawialny nośnik energii. Podczas jego spalania jako paliwa jedynymi powstającymi produktami ubocznym są ciepło i woda. Co ważne, nie powstają żadne gazy cieplarniane np. dwutlenek węgla czy dwutlenek siarki, jak ma to miejsce w przypadku silników spalinowych.
Obecnie Chiny posiadają ponad 7800 lokomotyw spalinowych napędzanych paliwami kopalnymi, co stanowi 36 procent całkowitej krajowej liczby lokomotyw. Nowa technologia mogłaby zastąpić ok. 90 procent tych silników, co bez wątpienia miałoby korzystny wpływ na środowisko i ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń.
Warto wspomnieć, że Polska w dziedzinie kolei wodorowej również odnosi sukcesy. W zeszłym tygodniu zaprojektowana i wybudowana w bydgoskiej fabryce PESA lokomotywa wodorowa otrzymała świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego, będąca drugim tego typu pojazdem na świecie.
15 czerwca w mieście Datong w prowincji Shanxi (środkowe Chiny) zaprezentowano lokomotywę „Ningdong” , którą chińskie media przedstawiają jako najpotężniejsze tego typu rozwiązanie na świecie. Technologia może zastąpić większość używanych silników na paliwa kopalne, obecnie wykorzystywanych w tysiącach pociągów w całym kraju.
„Ningdong” to rozwiązanie stworzone przez Datong, spółkę zależną państwowego przedsiębiorstwa China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). W chińskiej lokomotywie wodorowej wykorzystano nowy silnik, przerobiony z silnika spalinowego. Jest on napędzany wyłącznie wodorowymi ogniwami paliwowymi. Zdaniem inżynierów lokomotywa może pracować nieprzerwanie przez 190 godzin, a jego tankowanie zajmuje dwie godziny. Silnik lomomotywy może pomieścić do 270 kg wodoru.
Wodór jest uznawany za czysty i odnawialny nośnik energii. Podczas jego spalania jako paliwa jedynymi powstającymi produktami ubocznym są ciepło i woda. Co ważne, nie powstają żadne gazy cieplarniane np. dwutlenek węgla czy dwutlenek siarki, jak ma to miejsce w przypadku silników spalinowych.
Obecnie Chiny posiadają ponad 7800 lokomotyw spalinowych napędzanych paliwami kopalnymi, co stanowi 36 procent całkowitej krajowej liczby lokomotyw. Nowa technologia mogłaby zastąpić ok. 90 procent tych silników, co bez wątpienia miałoby korzystny wpływ na środowisko i ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń.
Warto wspomnieć, że Polska w dziedzinie kolei wodorowej również odnosi sukcesy. W zeszłym tygodniu zaprojektowana i wybudowana w bydgoskiej fabryce PESA lokomotywa wodorowa otrzymała świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego, będąca drugim tego typu pojazdem na świecie.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.