China Petroleum Engineering Corporation (CPPEC) przedstawił ambitny plan budowy sieci wodorociągów o długości 6 tys. km do 2050 roku, łączącej północne regiony, prowincje i miasta z południową i wschodnią częścią kraju, gdzie znajdują się największe zakłady produkcyjne.
Wodór w przyszłości ma stać się paliwem przyszłości dla przemysłu rafineryjnego i chemicznego. Warto zwrócić uwagę, że zakłady produkujące wodór znajdują się głównie w północno-zachodnich, północno-wschodnich i środkowo-zachodnich regionach, znanych z obfitych zasobów energii słonecznej i wiatrowej. Jednak zapotrzebowanie na ten nośnik energii koncentruje się we wschodnich i południowych częściach kraju, co wymaga rozwoju infrastruktury do transportu wodoru do tych regionów.
Według Li Guohui, wiceprezesa CPPEC decyzja ta ma być odpowiedzią na prognozowany wzrost popytu na wodór, który do 2060 roku ma osiągnąć 100 milionów ton rocznie. Początkowo przepustowość wodorociągu wyniesie 100 tys. ton rocznie, ale dzięki możliwości przyszłej rozbudowy osiągnie 500 tys. ton rocznie.
Krajowa sieć rurociągów wodorowych będzie dostępna dla właścicieli aktywów wodorowych i handlowców, zapewniając kompleksową infrastrukturę do transportu wodoru w całym kraju.
Planowana sieć rurociągów wodorowych w Chinach ma na celu wypełnienie tej luki i wsparcie rozwijającego się krajowego przemysłu wodorowego poprzez zapewnienie wydajnej i rozległej infrastruktury transportowej.
Państwo Środka pilnie poszukuje czystszych alternatyw energetycznych, a rozwój zintegrowanej sieci wodorociągów jest kluczowym krokiem w kierunku zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na wodór i wspierania przejścia na odnawialne źródła energii.
Pipeline Technology Journal / Jacek Perzyński
Po wojnie handlowej nie ma już śladu. Wodór połączy Australię i Chiny