icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chludziński: Dobrze przeprowadzony proces restrukturyzacji przynosi efekty

Wiesław Janczyk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów mówił w czasie prezentacji nowo zakupionego przez POLREGIO pociągu o tym, że „bydgoska spółka PESA wypełniła lukę, a zakup nowego zespołu trakcyjnego LINK powinien spełniać wszelkie oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa i komfortu”.

LINK to dopiero początek zmian we flocie w POLREGIO. Przygotowywana przez poprzedniego prezesa Krzysztofa Mamińskiego modernizacja taboru postępuje, a w zasadzie wkracza w nowy etap. W swoim wystąpieniu podczas uroczystości na jednym z peronów stacji Warszawa Wileńska Wiesław Janczyk mówił że „eksport w branży transportu osobowego wynosi w Polsce 27 miliardów euro, a transport kolejowy jest istotną jego częścią. Dzięki takim wiodącym producentom jak PESA jest to możliwe”.

Agencja Rozwoju Przemysłu będąca współwłaścicielem POLREGIO, wyraźnie wspiera działania mające podnosić komfort podróży, a jej prezes Marcin Chludziński mówił: „to jest sukces w postaci zorganizowania taboru. To pierwszy projekt przewidziany w Planie Junckera”. „Kiedy przychodziłem do ARP w styczniu zeszłego roku to Przewozy Regionalne były największym wyzwaniem, ale dzięki dobrej współpracy z zarządem, dzięki współpracy ze spółką, pozostałymi właścicielami (…) jesteśmy w momencie potencjalnego szybkiego rozwoju. Czekamy na więcej”. Chludziński mówił także o tym, że spółka zasługuje na wsparcie ponieważ współpraca między instytucjami dobrze przebiegała a wypracowany w zeszłym roku zysk lokuje ją na stabilnej pozycji.

Rozwój i zmiany są wynikiem wizji, jaką realizował w ostatnich kilkunastu miesiącach prezes Krzysztof Mamiński, który na uroczystości pojawił się już jako prezes PKP. Przygotowanie Przewozów Regionalnych, właściciela marki POLREGIO do zakupu i modernizacji taboru poprzedzone było działaniami inicjowanymi przez Mamińskiego. Stworzenie nowej marki na rynku przewozów kolejowych przyniosło planowany efekt. Jak podkreślano w wystąpieniach w trakcie uroczystości Przewozy Regionalne jako spółka nie przynosząca zysków była postrzegana zarówno przez pracowników jak i pasażerów źle. Dziś mając w perspektywie zakup 50 nowoczesnych składów, POLREGIO pod wodzą nowego prezesa Krzysztofa Zgorzelskiego odważnie patrzy w przyszłość.

Wybrany przez poprzednie władze POLREGIO model LINK jest już eksploatowany w Niemczech. Koleje niemiecki zakupiły go jako pierwsze. Jest to pojazd, który z pewnością zostanie zapamiętany gdyż „jako pierwszy w historii polskiego przemysłu zdobył homologację niemiecką. Nigdy nam się to nie udało, przed wojną również”, mówił prezes zarządu PESA Tomasz Zaboklicki. „Nie byłoby tego pojazdu gdyby nie konsekwentna praca POLREGIO w zakresie wizji i rozwoju firmy. Inwestycji i ucieczki do przodu” dodał Zaboklicki. „Dzięki takiej wizji polskie przedsiębiorstwa mogą się rozwijać” zakończył wystąpienie Zaboklicki.

Najbliższe plany POLREGIO to dostawy kolejnych składów, które będą obsługiwały ruch m.in. w czasie corocznych „Dożynek Prezydenckich” w Spale.

Modernizacja taboru POLREGIO z pomocą ARP

Wiesław Janczyk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów mówił w czasie prezentacji nowo zakupionego przez POLREGIO pociągu o tym, że „bydgoska spółka PESA wypełniła lukę, a zakup nowego zespołu trakcyjnego LINK powinien spełniać wszelkie oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa i komfortu”.

LINK to dopiero początek zmian we flocie w POLREGIO. Przygotowywana przez poprzedniego prezesa Krzysztofa Mamińskiego modernizacja taboru postępuje, a w zasadzie wkracza w nowy etap. W swoim wystąpieniu podczas uroczystości na jednym z peronów stacji Warszawa Wileńska Wiesław Janczyk mówił że „eksport w branży transportu osobowego wynosi w Polsce 27 miliardów euro, a transport kolejowy jest istotną jego częścią. Dzięki takim wiodącym producentom jak PESA jest to możliwe”.

Agencja Rozwoju Przemysłu będąca współwłaścicielem POLREGIO, wyraźnie wspiera działania mające podnosić komfort podróży, a jej prezes Marcin Chludziński mówił: „to jest sukces w postaci zorganizowania taboru. To pierwszy projekt przewidziany w Planie Junckera”. „Kiedy przychodziłem do ARP w styczniu zeszłego roku to Przewozy Regionalne były największym wyzwaniem, ale dzięki dobrej współpracy z zarządem, dzięki współpracy ze spółką, pozostałymi właścicielami (…) jesteśmy w momencie potencjalnego szybkiego rozwoju. Czekamy na więcej”. Chludziński mówił także o tym, że spółka zasługuje na wsparcie ponieważ współpraca między instytucjami dobrze przebiegała a wypracowany w zeszłym roku zysk lokuje ją na stabilnej pozycji.

Rozwój i zmiany są wynikiem wizji, jaką realizował w ostatnich kilkunastu miesiącach prezes Krzysztof Mamiński, który na uroczystości pojawił się już jako prezes PKP. Przygotowanie Przewozów Regionalnych, właściciela marki POLREGIO do zakupu i modernizacji taboru poprzedzone było działaniami inicjowanymi przez Mamińskiego. Stworzenie nowej marki na rynku przewozów kolejowych przyniosło planowany efekt. Jak podkreślano w wystąpieniach w trakcie uroczystości Przewozy Regionalne jako spółka nie przynosząca zysków była postrzegana zarówno przez pracowników jak i pasażerów źle. Dziś mając w perspektywie zakup 50 nowoczesnych składów, POLREGIO pod wodzą nowego prezesa Krzysztofa Zgorzelskiego odważnie patrzy w przyszłość.

Wybrany przez poprzednie władze POLREGIO model LINK jest już eksploatowany w Niemczech. Koleje niemiecki zakupiły go jako pierwsze. Jest to pojazd, który z pewnością zostanie zapamiętany gdyż „jako pierwszy w historii polskiego przemysłu zdobył homologację niemiecką. Nigdy nam się to nie udało, przed wojną również”, mówił prezes zarządu PESA Tomasz Zaboklicki. „Nie byłoby tego pojazdu gdyby nie konsekwentna praca POLREGIO w zakresie wizji i rozwoju firmy. Inwestycji i ucieczki do przodu” dodał Zaboklicki. „Dzięki takiej wizji polskie przedsiębiorstwa mogą się rozwijać” zakończył wystąpienie Zaboklicki.

Najbliższe plany POLREGIO to dostawy kolejnych składów, które będą obsługiwały ruch m.in. w czasie corocznych „Dożynek Prezydenckich” w Spale.

Modernizacja taboru POLREGIO z pomocą ARP

Najnowsze artykuły