DrogiInfrastrukturaKolejeWszystko

Dawidowski: Komunikacja miejska w Gdańsku bardziej przyjazna pasażerom

Realizacja Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III C przełoży się na skrócenie czasu podróży pasażerów komunikacji zbiorowej, zwiększenie dostępności do różnych form transportu, podniesienie jakości komfortu podróży tramwajowych w dzielnicy Stogi oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji, emisji zanieczyszczeń i hałasu. Prezydent Gdańska i Marszałek Województwa Pomorskiego podpisali umowę na dofinansowanie GPKM – etap III C. Wartość projektu to ponad 160 mln zł.

– Prace te wynikają z dostosowania istniejącej infrastruktury drogowej do prawidłowego funkcjonowania linii tramwajowej. Projekt podzielony został na dwa zadania – informuje Marcin Dawidowski, dyr. Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Według Dawidowskiego działania podejmowane w ramach zadania 1 zlokalizowane są przy przystankach kolejowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

– Lokalizacje inwestycji uwarunkowało porozumienie zawarte miedzy Miastem i Pomorską Koleją Metropolitalną, w którym określono przystanki PKM, przy których zobowiązaliśmy się do budowy infrastruktury towarzyszącej, tj. dojazdów i węzłów integracyjnych – tłumaczy dalej dyrektor. – Natomiast roboty budowlane planowane w ramach zadania 2 zlokalizowane są we wschodniej części miasta na obszarze dzielnicy Śródmieścia i Stogów.

Węzły Integracyjne pełnić będą szeroką funkcję integracji – poza infrastrukturą autobusową wybudowane będą parkingi pełniące funkcję „park&ride” oraz parkingi dla rowerów. Ponadto w ramach projektu zaplanowano budowę ścieżek rowerowych. Dzięki przebudowie sieci tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza zmniejszone zostanie zużycie energii elektrycznej oraz podniesie się bezpieczeństwo ruchu pojazdów na tym odcinku.

– Co ważne, działania te zapobiegną odpływowi części pasażerów komunikacji miejskiej na rzecz przesiadki do indywidualnych środków transportu – zauważa Dawidowski.

W jego opinii ważnym elementem tej inwestycji jest integracja miejskiego transportu zbiorowego z koleją metropolitalną.

– Pasażerowie komunikacji miejskiej, a także kolei metropolitalnej uzyskają dogodne punkty przesiadkowe – kończy Dawidowski.

Źródło: UM Gdańsk


Powiązane artykuły

Będzie drożej o 40-42 procent. I nie tylko na drogach płatnych

Ciężarówki i autobusy zapłacą znacznie więcej za korzystanie z sieci dróg płatnych. Stawki za przejazd mają wzrosnąć o 40-42 proc....

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...

Udostępnij:

Facebook X X X