DrogiInfrastrukturaKolejeWszystko

Dawidowski: Komunikacja miejska w Gdańsku bardziej przyjazna pasażerom

Realizacja Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III C przełoży się na skrócenie czasu podróży pasażerów komunikacji zbiorowej, zwiększenie dostępności do różnych form transportu, podniesienie jakości komfortu podróży tramwajowych w dzielnicy Stogi oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji, emisji zanieczyszczeń i hałasu. Prezydent Gdańska i Marszałek Województwa Pomorskiego podpisali umowę na dofinansowanie GPKM – etap III C. Wartość projektu to ponad 160 mln zł.

– Prace te wynikają z dostosowania istniejącej infrastruktury drogowej do prawidłowego funkcjonowania linii tramwajowej. Projekt podzielony został na dwa zadania – informuje Marcin Dawidowski, dyr. Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Według Dawidowskiego działania podejmowane w ramach zadania 1 zlokalizowane są przy przystankach kolejowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

– Lokalizacje inwestycji uwarunkowało porozumienie zawarte miedzy Miastem i Pomorską Koleją Metropolitalną, w którym określono przystanki PKM, przy których zobowiązaliśmy się do budowy infrastruktury towarzyszącej, tj. dojazdów i węzłów integracyjnych – tłumaczy dalej dyrektor. – Natomiast roboty budowlane planowane w ramach zadania 2 zlokalizowane są we wschodniej części miasta na obszarze dzielnicy Śródmieścia i Stogów.

Węzły Integracyjne pełnić będą szeroką funkcję integracji – poza infrastrukturą autobusową wybudowane będą parkingi pełniące funkcję „park&ride” oraz parkingi dla rowerów. Ponadto w ramach projektu zaplanowano budowę ścieżek rowerowych. Dzięki przebudowie sieci tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza zmniejszone zostanie zużycie energii elektrycznej oraz podniesie się bezpieczeństwo ruchu pojazdów na tym odcinku.

– Co ważne, działania te zapobiegną odpływowi części pasażerów komunikacji miejskiej na rzecz przesiadki do indywidualnych środków transportu – zauważa Dawidowski.

W jego opinii ważnym elementem tej inwestycji jest integracja miejskiego transportu zbiorowego z koleją metropolitalną.

– Pasażerowie komunikacji miejskiej, a także kolei metropolitalnej uzyskają dogodne punkty przesiadkowe – kończy Dawidowski.

Źródło: UM Gdańsk


Powiązane artykuły

Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...
Zawór gazowy. Źródło: freepik

Ukraina utrzyma dostęp do polskich gazociągów

Gaz-System będzie oferował przepustowość ciągłą na kolejny rok gazowy 2025/2026 w kierunku z Polski na Ukrainę. Polski operator uzgodnił z...

Ponad miliard złotych z KPO na modernizację sieci elektroenergetycznej

Resort klimatu i środowiska podpisał umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę przesyłową. Fundusze wyniosą ponad...

Udostępnij:

Facebook X X X