DrogiInfrastrukturaKolejeWszystko

Dawidowski: Komunikacja miejska w Gdańsku bardziej przyjazna pasażerom

Realizacja Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III C przełoży się na skrócenie czasu podróży pasażerów komunikacji zbiorowej, zwiększenie dostępności do różnych form transportu, podniesienie jakości komfortu podróży tramwajowych w dzielnicy Stogi oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji, emisji zanieczyszczeń i hałasu. Prezydent Gdańska i Marszałek Województwa Pomorskiego podpisali umowę na dofinansowanie GPKM – etap III C. Wartość projektu to ponad 160 mln zł.

– Prace te wynikają z dostosowania istniejącej infrastruktury drogowej do prawidłowego funkcjonowania linii tramwajowej. Projekt podzielony został na dwa zadania – informuje Marcin Dawidowski, dyr. Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Według Dawidowskiego działania podejmowane w ramach zadania 1 zlokalizowane są przy przystankach kolejowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

– Lokalizacje inwestycji uwarunkowało porozumienie zawarte miedzy Miastem i Pomorską Koleją Metropolitalną, w którym określono przystanki PKM, przy których zobowiązaliśmy się do budowy infrastruktury towarzyszącej, tj. dojazdów i węzłów integracyjnych – tłumaczy dalej dyrektor. – Natomiast roboty budowlane planowane w ramach zadania 2 zlokalizowane są we wschodniej części miasta na obszarze dzielnicy Śródmieścia i Stogów.

Węzły Integracyjne pełnić będą szeroką funkcję integracji – poza infrastrukturą autobusową wybudowane będą parkingi pełniące funkcję „park&ride” oraz parkingi dla rowerów. Ponadto w ramach projektu zaplanowano budowę ścieżek rowerowych. Dzięki przebudowie sieci tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza zmniejszone zostanie zużycie energii elektrycznej oraz podniesie się bezpieczeństwo ruchu pojazdów na tym odcinku.

– Co ważne, działania te zapobiegną odpływowi części pasażerów komunikacji miejskiej na rzecz przesiadki do indywidualnych środków transportu – zauważa Dawidowski.

W jego opinii ważnym elementem tej inwestycji jest integracja miejskiego transportu zbiorowego z koleją metropolitalną.

– Pasażerowie komunikacji miejskiej, a także kolei metropolitalnej uzyskają dogodne punkty przesiadkowe – kończy Dawidowski.

Źródło: UM Gdańsk


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X