icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Derski: Lidl Polska uruchamia punkty ładowania samochodów elektrycznych

KOMENTARZ

Bartłomiej Derski

WysokieNapiecie.pl

Pierwsze dwa punkty ładowania aut elektrycznych zostaną uruchomione w czwartek, wraz z sześćsetnym sklepem Lidla w Polsce. Sam obiekt będzie zasilany panelami fotowoltaicznymi i ogrzewany geotermią wspieraną rekuperacją. Darmowe punkty ładowania uruchamiają też inne sieci sklepów.

Lidl otworzy swój 600. sklep jutro, 20 października, w Poznaniu. Placówka została wybudowana według nowego projektu i z wykorzystaniem nowych rozwiązań – w tym stacji z dwoma miejscami do ładowania aut o napędzie elektrycznym.

– Stacja będzie nieodpłatna, dostępna dla naszych klientów w godzinach otwarcia placówki. Jest to urządzenie uniwersalne, które może naładować baterie różnych typów samochodów elektrycznych. Dodatkowo będzie posiadała funkcję szybkiego ładowania, dzięki czemu w ciągu około 30 minut będzie można naładować baterie samochodu do poziomu ok. 80% – tłumaczy w rozmowie z portalem WysokieNapiecie.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Sklep będzie zasilany w energię elektryczną m.in. za pomocą paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachu. Do ogrzewania i chłodzenia (pasywnego) przez posadzkę zostanie wykorzystana energia geotermalna dostarczana za pomocą gruntowych pomp ciepła.

W obiekcie zastosowano także zintegrowany system odzysku ciepła z lad chłodniczych oraz system wentylacji z rekuperacją (odzyskiem ciepła z wymienianego powietrza). Placówka będzie oświetlana wyłącznie za pomocą energooszczędnych LED-ów, pozwalających zmniejszyć zużycie energii o połowę. Sklep będzie wykorzystywał na własne potrzeby także zebrane wody deszczowe.

Ekologiczne rozwiązania powstały bez systemów wsparcia. Jak tłumaczy Piotr Czajkowski, prezes Caldoris Polska, dostarczającego podobne instalacje, to już nic niezwykłego i nie chodzi jedynie o wizerunek firmy.

– To zwykły rachunek ekonomiczny, zwłaszcza dla firm o energochłonnej produkcji. Przy dobrze zwymiarowanej instalacji fotowoltaicznej oszczędności dla firmy w całym cyklu jej życia przekraczają nawet 3-krotnie sumę opłat abonamentowych w przypadku finansowania dostarczanego razem z urządzeniami. Czysty zysk firmy to często równowartość dwuletnich rachunków za energię elektryczną – wylicza.

A jakie są dalsze plany Lidla w zakresie rozwoju stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce? O tym w dokończeniu artykułu na portalu WysokieNapeicie.pl.

KOMENTARZ

Bartłomiej Derski

WysokieNapiecie.pl

Pierwsze dwa punkty ładowania aut elektrycznych zostaną uruchomione w czwartek, wraz z sześćsetnym sklepem Lidla w Polsce. Sam obiekt będzie zasilany panelami fotowoltaicznymi i ogrzewany geotermią wspieraną rekuperacją. Darmowe punkty ładowania uruchamiają też inne sieci sklepów.

Lidl otworzy swój 600. sklep jutro, 20 października, w Poznaniu. Placówka została wybudowana według nowego projektu i z wykorzystaniem nowych rozwiązań – w tym stacji z dwoma miejscami do ładowania aut o napędzie elektrycznym.

– Stacja będzie nieodpłatna, dostępna dla naszych klientów w godzinach otwarcia placówki. Jest to urządzenie uniwersalne, które może naładować baterie różnych typów samochodów elektrycznych. Dodatkowo będzie posiadała funkcję szybkiego ładowania, dzięki czemu w ciągu około 30 minut będzie można naładować baterie samochodu do poziomu ok. 80% – tłumaczy w rozmowie z portalem WysokieNapiecie.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Sklep będzie zasilany w energię elektryczną m.in. za pomocą paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachu. Do ogrzewania i chłodzenia (pasywnego) przez posadzkę zostanie wykorzystana energia geotermalna dostarczana za pomocą gruntowych pomp ciepła.

W obiekcie zastosowano także zintegrowany system odzysku ciepła z lad chłodniczych oraz system wentylacji z rekuperacją (odzyskiem ciepła z wymienianego powietrza). Placówka będzie oświetlana wyłącznie za pomocą energooszczędnych LED-ów, pozwalających zmniejszyć zużycie energii o połowę. Sklep będzie wykorzystywał na własne potrzeby także zebrane wody deszczowe.

Ekologiczne rozwiązania powstały bez systemów wsparcia. Jak tłumaczy Piotr Czajkowski, prezes Caldoris Polska, dostarczającego podobne instalacje, to już nic niezwykłego i nie chodzi jedynie o wizerunek firmy.

– To zwykły rachunek ekonomiczny, zwłaszcza dla firm o energochłonnej produkcji. Przy dobrze zwymiarowanej instalacji fotowoltaicznej oszczędności dla firmy w całym cyklu jej życia przekraczają nawet 3-krotnie sumę opłat abonamentowych w przypadku finansowania dostarczanego razem z urządzeniami. Czysty zysk firmy to często równowartość dwuletnich rachunków za energię elektryczną – wylicza.

A jakie są dalsze plany Lidla w zakresie rozwoju stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce? O tym w dokończeniu artykułu na portalu WysokieNapeicie.pl.

Najnowsze artykuły