icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

NFOŚiGW mimo zastrzeżeń nie rezygnuje z dopłat do rowerów elektrycznych

Mimo uwag m.in. Europejskiego Banku Inwestycyjnego do projektu programu dopłat do rowerów elektrycznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie rezygnuje z niego – wynika z odpowiedzi NFOŚiGW dla PAP. Fundusz szuka „optymalnego” źródła finansowania programu.

– W świetle licznych uwag do projektu programu „Mój rower elektryczny” ze strony partnerów społecznych oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), NFOŚiGW kontynuuje prace nad projektem – przekazała w poniedziałek PAP rzeczniczka NFOŚiGW Magdalena Skłodowska.

Dodała, że EBI dotychczas nie zaakceptował tego programu do finansowania z Funduszu Modernizacyjnego, natomiast NFOŚiGW ma możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 roku.

– Równolegle prowadzimy prace nad optymalnym źródłem finansowania tego programu – poinformowała rzeczniczka.

Założenia programu „Mój Rower Elektryczny” przewidywały dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych oraz elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Pomoc w zakupie miała wynieść nie więcej niż pięć tysięcy złotych, a rowerów cargo i wózków – do dziewięciu tysięcy złotych. Planowano przeznaczyć na ten cel 300 milionów złotych z Funduszu Modernizacyjnego; zgodę na uruchomienie tych środków musiałby wydać Europejski Bank Inwestycyjny.

W sierpniu NFOŚiGW informował PAP, że podczas konsultacji programu zgłoszono ponad 500 uwag. Wskazano wówczas, że ogłoszenie naboru wniosków o dotacje prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w 2025 roku.

VeloBank w raporcie opublikowanym w wakacje szacował, że wartość całego rynku rowerowego w Polsce w 2024 roku osiągnie najwyższy dotychczas poziom 4,9 miliardów złotych, a udział rowerów elektrycznych w polskim rynku rowerowym zwiększa się z roku na rok, do 1,25 miliarda złotych obecnie.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert

Kraje Unii wydają miliardy na dotacje do samochodów służbowych napędzanych paliwami kopalnymi

Mimo uwag m.in. Europejskiego Banku Inwestycyjnego do projektu programu dopłat do rowerów elektrycznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie rezygnuje z niego – wynika z odpowiedzi NFOŚiGW dla PAP. Fundusz szuka „optymalnego” źródła finansowania programu.

– W świetle licznych uwag do projektu programu „Mój rower elektryczny” ze strony partnerów społecznych oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), NFOŚiGW kontynuuje prace nad projektem – przekazała w poniedziałek PAP rzeczniczka NFOŚiGW Magdalena Skłodowska.

Dodała, że EBI dotychczas nie zaakceptował tego programu do finansowania z Funduszu Modernizacyjnego, natomiast NFOŚiGW ma możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 roku.

– Równolegle prowadzimy prace nad optymalnym źródłem finansowania tego programu – poinformowała rzeczniczka.

Założenia programu „Mój Rower Elektryczny” przewidywały dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych oraz elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Pomoc w zakupie miała wynieść nie więcej niż pięć tysięcy złotych, a rowerów cargo i wózków – do dziewięciu tysięcy złotych. Planowano przeznaczyć na ten cel 300 milionów złotych z Funduszu Modernizacyjnego; zgodę na uruchomienie tych środków musiałby wydać Europejski Bank Inwestycyjny.

W sierpniu NFOŚiGW informował PAP, że podczas konsultacji programu zgłoszono ponad 500 uwag. Wskazano wówczas, że ogłoszenie naboru wniosków o dotacje prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w 2025 roku.

VeloBank w raporcie opublikowanym w wakacje szacował, że wartość całego rynku rowerowego w Polsce w 2024 roku osiągnie najwyższy dotychczas poziom 4,9 miliardów złotych, a udział rowerów elektrycznych w polskim rynku rowerowym zwiększa się z roku na rok, do 1,25 miliarda złotych obecnie.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert

Kraje Unii wydają miliardy na dotacje do samochodów służbowych napędzanych paliwami kopalnymi

Najnowsze artykuły