icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Drony w systemie „Stróż” Straży Ochrony Kolei (WIDEO)

System bezzałogowy „Stróż” – aktualnie testowany w Straży Ochrony Kolei – wykorzystuje technologię pionowego startu, a drony mogą utrzymywać się w powietrzu nawet przez 30 min. System jest wyposażony w kamerę termowizyjną oraz kamerę światła dziennego i może pracować w trzech różnych trybach. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Przemysław Tomkow –  konstruktor urządzenia i przedstawiciel firmy WB Electronics, system może poruszać się z prędkością nawet 50km/h, co umożliwia skuteczną kontrolę i monitorowanie nie tylko pociągów stojących na bocznicach, ale również przemieszczających się.

– System może działać w trzech trybach: manualnym, automatycznym i konwojowania. W pierwszym z nich funkcjonariusz Straży Ochrony Kolei ustala kierunki lotu i w pełni kontroluje kamerę. Natomiast tryb automatyczny wymaga jedynie wskazania patrolowanego przez system obszaru. W ramach trybu konwojowania „Stróż” lata nad wskazanym obszarem, a funkcjonariusz – który ma możliwość m.in. zmiany kierunku i wysokości lotu czy sterowania kamerą – prowadzi obserwacje np. z samochodu. W tej konfiguracji system bezzałogowy może oddalać się na odległość ok. 2 km od samochodu, jednak gdy pojazd jest w ruchu istnieje możliwość patrolowania odcinka nawet kilkunastu kilometrów w ciągu jednego lotu – opisuje Tomkow.

WB Electronics jest producentem urządzeń elektronicznych i systemów informatycznych do zastosowań wojskowych specjalizującym się m.in. w dziedzinie elektroniki specjalnej – systemów łączności, kierowania ogniem czy platform bezzałogowych.

System bezzałogowy „Stróż” – aktualnie testowany w Straży Ochrony Kolei – wykorzystuje technologię pionowego startu, a drony mogą utrzymywać się w powietrzu nawet przez 30 min. System jest wyposażony w kamerę termowizyjną oraz kamerę światła dziennego i może pracować w trzech różnych trybach. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Przemysław Tomkow –  konstruktor urządzenia i przedstawiciel firmy WB Electronics, system może poruszać się z prędkością nawet 50km/h, co umożliwia skuteczną kontrolę i monitorowanie nie tylko pociągów stojących na bocznicach, ale również przemieszczających się.

– System może działać w trzech trybach: manualnym, automatycznym i konwojowania. W pierwszym z nich funkcjonariusz Straży Ochrony Kolei ustala kierunki lotu i w pełni kontroluje kamerę. Natomiast tryb automatyczny wymaga jedynie wskazania patrolowanego przez system obszaru. W ramach trybu konwojowania „Stróż” lata nad wskazanym obszarem, a funkcjonariusz – który ma możliwość m.in. zmiany kierunku i wysokości lotu czy sterowania kamerą – prowadzi obserwacje np. z samochodu. W tej konfiguracji system bezzałogowy może oddalać się na odległość ok. 2 km od samochodu, jednak gdy pojazd jest w ruchu istnieje możliwość patrolowania odcinka nawet kilkunastu kilometrów w ciągu jednego lotu – opisuje Tomkow.

WB Electronics jest producentem urządzeń elektronicznych i systemów informatycznych do zastosowań wojskowych specjalizującym się m.in. w dziedzinie elektroniki specjalnej – systemów łączności, kierowania ogniem czy platform bezzałogowych.

Najnowsze artykuły