icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Dystrybutor gazu ostrzega przed fałszywymi gazownikami

Polska Spółka Gazownictwa (PSG) przestrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod gazownie. Podkreśla, że jej pracownicy nie mają prawa pobierać opłat bezpośrednio od klientów. Zaleca także wzmożoną ostrożność i radzi, jak zachować się w przypadku podejrzenia próby tego typu oszustwa.

Okres zimowy to czas wzmożonej aktywności wszelkiego rodzaju oszustów działających w Internecie i nie tylko. Każdego roku BiznesAlert.pl informuje o coraz większej liczbie prób wyłudzenia danych osobowych lub pieniędzy, w szczególności przy okazji zakupu węgla czy wnoszeniu opłat za energię elektryczną.

– W ostatnich miesiącach najpierw do komendy policji w Świdniku zgłosiła się starsza kobieta, którą odwiedził mężczyzna podający się za pracownika gazowni. Celem wizyty była inspekcja domu pod kątem wycieku gazu. Podczas spotkania mężczyzna zadawał osobiste pytania sugerując montaż czujnika gazowego za ceną 300 zł. Kobieta, licząc na dobre intencje mężczyzny, zgodziła się na wykonanie usługi montażu czujnika. Niestety ku jej zdziwieniu mężczyzna po otrzymaniu wymaganych pieniędzy opuścił mieszkanie, nie wykonując żadnej oczekiwanej instalacji. We Wrocławiu natomiast policjanci poszukiwali mężczyznę, który podawał się za pracownika gazowni i odwiedzał klientów w celu sprawdzenia stanu kuchenek gazowych w mieszkaniu. Jak podają służby, mężczyzna mógł oszukać 60 osób, na łączną kwotę co najmniej 120 tys. złotych. W tym przypadku mężczyzna po uruchomieniu fałszywego alarmu proponował wymianę całej kuchenki gazowej lub czujnika gazu. Oszukani klienci, najczęściej decydowali się na montaż czujnika gazu, który był im sprzedawany za cenę kilkukrotnie wyższą niż nominalna. Co więcej, widząc, gdzie rozmówcy chowali pieniądze, oszust odwracał ich uwagę i dokonywał kradzieży – wylicza Polska Spółka Gazownictwa.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości spółka zaleca kontakt z administratorem budynku lub pod numerem alarmowym 112. Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–18:00 można także zweryfikować tożsamość pracowników Polskiej Spółki Gazownictwa pod ogólnopolskim numerem Contact Center, tel. 22 444 33 33.

PSG podkreśla, że jej pracownicy nie świadczą usług związanych z przeglądami wewnętrznych urządzeń i instalacji gazowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, za stan techniczny instalacji wewnętrznych odpowiada właściciel lub administrator budynku i to oni odpowiedzialni są za wybór firmy, która usunie ew. stwierdzone nieprawidłowości.

Polska Spółka Gazownictwa / Jędrzej Stachura

Giganci energetyki chcą zainwestować w niemiecką infrastrukturę gazową

Polska Spółka Gazownictwa (PSG) przestrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod gazownie. Podkreśla, że jej pracownicy nie mają prawa pobierać opłat bezpośrednio od klientów. Zaleca także wzmożoną ostrożność i radzi, jak zachować się w przypadku podejrzenia próby tego typu oszustwa.

Okres zimowy to czas wzmożonej aktywności wszelkiego rodzaju oszustów działających w Internecie i nie tylko. Każdego roku BiznesAlert.pl informuje o coraz większej liczbie prób wyłudzenia danych osobowych lub pieniędzy, w szczególności przy okazji zakupu węgla czy wnoszeniu opłat za energię elektryczną.

– W ostatnich miesiącach najpierw do komendy policji w Świdniku zgłosiła się starsza kobieta, którą odwiedził mężczyzna podający się za pracownika gazowni. Celem wizyty była inspekcja domu pod kątem wycieku gazu. Podczas spotkania mężczyzna zadawał osobiste pytania sugerując montaż czujnika gazowego za ceną 300 zł. Kobieta, licząc na dobre intencje mężczyzny, zgodziła się na wykonanie usługi montażu czujnika. Niestety ku jej zdziwieniu mężczyzna po otrzymaniu wymaganych pieniędzy opuścił mieszkanie, nie wykonując żadnej oczekiwanej instalacji. We Wrocławiu natomiast policjanci poszukiwali mężczyznę, który podawał się za pracownika gazowni i odwiedzał klientów w celu sprawdzenia stanu kuchenek gazowych w mieszkaniu. Jak podają służby, mężczyzna mógł oszukać 60 osób, na łączną kwotę co najmniej 120 tys. złotych. W tym przypadku mężczyzna po uruchomieniu fałszywego alarmu proponował wymianę całej kuchenki gazowej lub czujnika gazu. Oszukani klienci, najczęściej decydowali się na montaż czujnika gazu, który był im sprzedawany za cenę kilkukrotnie wyższą niż nominalna. Co więcej, widząc, gdzie rozmówcy chowali pieniądze, oszust odwracał ich uwagę i dokonywał kradzieży – wylicza Polska Spółka Gazownictwa.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości spółka zaleca kontakt z administratorem budynku lub pod numerem alarmowym 112. Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–18:00 można także zweryfikować tożsamość pracowników Polskiej Spółki Gazownictwa pod ogólnopolskim numerem Contact Center, tel. 22 444 33 33.

PSG podkreśla, że jej pracownicy nie świadczą usług związanych z przeglądami wewnętrznych urządzeń i instalacji gazowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, za stan techniczny instalacji wewnętrznych odpowiada właściciel lub administrator budynku i to oni odpowiedzialni są za wybór firmy, która usunie ew. stwierdzone nieprawidłowości.

Polska Spółka Gazownictwa / Jędrzej Stachura

Giganci energetyki chcą zainwestować w niemiecką infrastrukturę gazową

Najnowsze artykuły