DrogiInfrastrukturaWszystko

Dzieciuchowicz: Zmniejszanie wydatków drogowych o ponad 2 mld zł to bardzo zła wiadomość

Barbara Dzieciuchowicz, p.o. prezesa zarządu w imieniu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, przedstawiła stanowisko OIGD Zbigniewowi Rynasiewiczowi, sekretarzowi stanu w ministerstwie infrastruktury i rozwoju, dotyczące projektu uchwały rządu w sprawie zmiany Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przyjętego przez Radę Ministrów 25 stycznia 2011 r., zmienionego kilkoma uchwałami rządu.

– Izba pozytywnie opiniuje nowelizację „Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015” poprzez dodanie w załączniku nr 5 w ciągu S6 Szczecin – Koszalin, wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa oraz w załączniku nr 6 obwodnic Wałcza i Szczecinka. I – co jest z tym związane – wzrost ogólnych wydatków Krajowego Funduszu Drogowego o 4,59 mld zł – stwierdza Barbara Dzieciuchowicz p.o. prezesa zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Uzupełnienie sieci dróg ekspresowych, tak, aby powstały ciągi dróg pomiędzy największymi ośrodkami gospodarczymi kraju oraz poprawa dostępu do portów morskich – to dobre decyzje.

Jednocześnie – stwierdza dalej Barbara Dzieciuchowicz – Izba negatywnie opiniuje niepokojący fakt, iż w 2014 i 2015 roku wydatki na inwestycje będą niższe niż planowano w uchwale Rady Ministrów z 1 października 2013 r. i uchwale Rady Ministrów z 4 marca 2014 r. – o 2,13 mld zł (w roku 2014 – 0 1,03 mld zł i w roku 2015 – o 1,1 mld zł). – Nie przekonująca jest argumentacja MiR, iż to wynik aktualizacji kosztorysów i harmonogramów. W opinii Izby to efekt trudnej sytuacji KFD, powolnie przeprowadzanych i często opóźnionych postępowań przetargowych i wydłużania harmonogramów robót. Zmniejszanie wydatków o tak duża kwotę dla pozostającej w głębokim kryzysie branży to bardzo zła wiadomość.

Według Dzieciuchowicz Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa obawia się, że może powtórzyć się sytuacja z poprzedniej perspektywy finansowej, ze wszystkimi negatywnymi skutkami zarówno dla wykonawców, jak i zamawiających.

– Przedstawiając powyższe, Izba wyraża nadzieję, iż niezwłocznie po ostatecznych ustaleniach dotyczących priorytetów inwestycyjnych i alokacji w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko powstanie nowy, kompleksowy program drogowy, obejmujący inwestycje w całej perspektywie do 2020 roku, wraz z kilometrażem, harmonogramami realizacji i przepływami finansowymi z Krajowego Funduszu Drogowego – stwierdza na zakończenie Barbara Dzieciuchowicz.

Źródło: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X