AlertInnowacjeMotoryzacjaŚrodowisko

Incat i DFDS przystępują do badań nad nowym elektryczno-hybrydowym promem

Jacht na wodór New Era. Grafika: Hynova

Jacht na wodór New Era. Grafika: Hynova

Australijski producent szybkich katamaranów, Incat Tasmania, nawiązał współpracę z duńską firmą promową i logistyczną DFDS w celu przeprowadzenia studium projektowego nowego promu elektryczno-hybrydowego. Projektowany 72-metrowy prom będzie przystosowany do obsługi wielu tras promowych w Europie i będzie możliwy do przebudowy na w pełni elektryczny.

– Wielu operatorów promowych jest zainteresowanych naszymi seryjnie produkowanymi statkami elektrycznymi. Jesteśmy podekscytowani współpracą z DFDS przy ich projektach – powiedział dyrektor generalny Incat, Stephen Casey.

Incat specjalizuje się w lekkich aluminiowych statkach. Firma twierdzi, że ich aluminiowe promy, dzięki masie o około połowę mniejszej niż stalowe, wymagają mniejszej mocy i przyczyniają się do oszczędności energii oraz redukcji emisji.

W listopadzie ubiegłego roku Incat podpisał porozumienie z fińską firmą Wärtsilä, mające na celu rozwój lekkiego aluminiowego katamaranu nowej generacji. Partnerzy pracują nad zintegrowanymi e-pakietami dla statków elektrycznych, w tym akumulatorami i systemami zarządzania energią.

DFDS ujawniło także plany rozmieszczenia floty akumulatorowych statków na wschodnim kanale La Manche do 2030 r. Decyzja została podjęta po spotkaniu z francuskim Ministrem Handlu Zagranicznego i dyrektorem generalnym DFDS, w odpowiedzi na pilną potrzebę ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Rewolucja w świecie baterii. Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund

 


Powiązane artykuły

Niemcy tracą szanse, które oferuje gospodarce AI

Niemiecka gospodarka ryzykuje utratę przewagi konkurencyjnej w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI), bo ubiegają się o środki wsparcia z budżetu europejskiego...
Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

E-auta nie są dobre dla klimatu, ale Szwajcarzy chcieli to ukryć

Szwajcarski Federalny Urząd ds. Środowiska wstrzymał prezentację badania dotyczącego bilansu ekologicznego samochodów elektrycznych. Wyniki sugerowały, że elektromobilność nie zawsze jest...
Luksemburg, 17.06.2025. Przewodnictwo Polski w Radzie UE. Wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta podczas konferencji prasowej, po posiedzeniu unijnej komisji ds. środowiska, 17 bm. w Luksemburgu. (mr) PAP/Wiktor Dąbkowski

Większe dotacje, wyższe limity cen za elektryki dostawcze. Postulaty czy mrzonka?

Branża motoryzacyjna czeka na szczegółowe propozycje zmian w programie NaszEauto. Na razie panuje gęsta legislacyjna mgła, bo ministerstwo klimatu i...

Udostępnij:

Facebook X X X