icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Incat i DFDS przystępują do badań nad nowym elektryczno-hybrydowym promem

Australijski producent szybkich katamaranów, Incat Tasmania, nawiązał współpracę z duńską firmą promową i logistyczną DFDS w celu przeprowadzenia studium projektowego nowego promu elektryczno-hybrydowego. Projektowany 72-metrowy prom będzie przystosowany do obsługi wielu tras promowych w Europie i będzie możliwy do przebudowy na w pełni elektryczny.

– Wielu operatorów promowych jest zainteresowanych naszymi seryjnie produkowanymi statkami elektrycznymi. Jesteśmy podekscytowani współpracą z DFDS przy ich projektach – powiedział dyrektor generalny Incat, Stephen Casey.

Incat specjalizuje się w lekkich aluminiowych statkach. Firma twierdzi, że ich aluminiowe promy, dzięki masie o około połowę mniejszej niż stalowe, wymagają mniejszej mocy i przyczyniają się do oszczędności energii oraz redukcji emisji.

W listopadzie ubiegłego roku Incat podpisał porozumienie z fińską firmą Wärtsilä, mające na celu rozwój lekkiego aluminiowego katamaranu nowej generacji. Partnerzy pracują nad zintegrowanymi e-pakietami dla statków elektrycznych, w tym akumulatorami i systemami zarządzania energią.

DFDS ujawniło także plany rozmieszczenia floty akumulatorowych statków na wschodnim kanale La Manche do 2030 r. Decyzja została podjęta po spotkaniu z francuskim Ministrem Handlu Zagranicznego i dyrektorem generalnym DFDS, w odpowiedzi na pilną potrzebę ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Rewolucja w świecie baterii. Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund

 

Australijski producent szybkich katamaranów, Incat Tasmania, nawiązał współpracę z duńską firmą promową i logistyczną DFDS w celu przeprowadzenia studium projektowego nowego promu elektryczno-hybrydowego. Projektowany 72-metrowy prom będzie przystosowany do obsługi wielu tras promowych w Europie i będzie możliwy do przebudowy na w pełni elektryczny.

– Wielu operatorów promowych jest zainteresowanych naszymi seryjnie produkowanymi statkami elektrycznymi. Jesteśmy podekscytowani współpracą z DFDS przy ich projektach – powiedział dyrektor generalny Incat, Stephen Casey.

Incat specjalizuje się w lekkich aluminiowych statkach. Firma twierdzi, że ich aluminiowe promy, dzięki masie o około połowę mniejszej niż stalowe, wymagają mniejszej mocy i przyczyniają się do oszczędności energii oraz redukcji emisji.

W listopadzie ubiegłego roku Incat podpisał porozumienie z fińską firmą Wärtsilä, mające na celu rozwój lekkiego aluminiowego katamaranu nowej generacji. Partnerzy pracują nad zintegrowanymi e-pakietami dla statków elektrycznych, w tym akumulatorami i systemami zarządzania energią.

DFDS ujawniło także plany rozmieszczenia floty akumulatorowych statków na wschodnim kanale La Manche do 2030 r. Decyzja została podjęta po spotkaniu z francuskim Ministrem Handlu Zagranicznego i dyrektorem generalnym DFDS, w odpowiedzi na pilną potrzebę ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Rewolucja w świecie baterii. Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund

 

Najnowsze artykuły