Firma Qualcomm znana głównie z produkcji podzespołów dla telekomów pracuje nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy.
Qualcomm poinformował w ubiegłym tygodniu, że trzy lata po tym jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging) sukcesem zakończyły się kolejne testy.
Tym razem testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzono dla dwóch pojazdów jednocześnie, które poruszały się z prędkością około 100 km na godzinę.
Technologia dynamicznego ładowania bezprzewodowego (dynamic electric vehicle charging -DEVC) została stworzona na bazie wcześniej opracowanego rozwiązania WEVC, które umożliwiało bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych podczas postoju.
Projekt FABRIC, w ramach którego opracowano technologię DEVC był realizowany w Aucklend w Nowej Zelandii, jego koszty wyniosły ok. 9 mln euro i w części były sfinansowane ze środków unijnych. W ostatniej fazie projektu na demonstracyjnym 100 -metrowym torze pod Paryżem były testowane dwa samochody Renault Kangoo wyposażone w system DEVC.
CIRE.PL