icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Elon Musk do reklamodawców: próbowaliśmy pokoju, teraz jest wojna

Elon Musk złożył pozew antymonopolowy, oskarżając reklamodawców, w tym Disneya i Unilever, o spisek mający na celu wstrzymanie wydatków reklamowych na platformie społecznościowej X.

Właściciel platformy X (dawniej Twitter) Elon Musk ponownie znalazł się w centrum uwagi, tym razem za sprawą pozwu antymonopolowego, który skierował przeciwko grupie handlowej oraz kilku największym reklamodawcom na świecie. Jak podaje „Variety”, Musk zarzuca swoim adwersarzom spisek, mający na celu zablokowanie miliardów dolarów wydatków na reklamę na platformie X.

Pozew, złożony 6 sierpnia w Sądzie Okręgowym dla Północnego Dystryktu Teksasu, zarzuca Światowej Federacji Reklamodawców (WFA) oraz Globalnemu Sojuszowi na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (GARM) organizowanie bojkotów.  Miały one spowodować w 2023 roku spadek przychodów z reklam na X o 52 proc. Według pozwu, czołowi reklamodawcy, tacy jak Unilever, Mars Inc., CVS Health i Ørsted, mieli działać wspólnie i w porozumieniu z GARM, by znacząco zmniejszyć swoje wydatki reklamowe na platformie X. W efekcie, dochody X miały spaść z 2,36 mld USD w 2022 roku do szacowanych 1,13 mld USD w 2023 roku.

„Próbowaliśmy pokoju przez 2 lata, teraz jest wojna” – napisał Elon Musk na swoim profilu X po złożeniu pozwu, nawiązując w ten sposób do wielokrotnych próśb o zaprzestanie bojkotu, które kierował publicznie do reklamodawców.

Pozew X jest kolejnym etapem w sporze między Musk’iem a reklamodawcami, którzy od dawna wyrażają obawy dotyczące standardów treści na platformie. WFA i GARM zaprzeczają oskarżeniom. Twierdzą, że ich działania są apolityczne i mają na celu zwalczanie szkodliwych treści w mediach cyfrowych. „GARM nie jest strażnikiem ani lobby,” czytamy w oświadczeniu grupy. „Sugestie, że nasze praktyki naruszają wolność słowa, są celowym przeinaczeniem”.

Elon Musk złożył pozew antymonopolowy, oskarżając reklamodawców, w tym Disneya i Unilever, o spisek mający na celu wstrzymanie wydatków reklamowych na platformie społecznościowej X.

Właściciel platformy X (dawniej Twitter) Elon Musk ponownie znalazł się w centrum uwagi, tym razem za sprawą pozwu antymonopolowego, który skierował przeciwko grupie handlowej oraz kilku największym reklamodawcom na świecie. Jak podaje „Variety”, Musk zarzuca swoim adwersarzom spisek, mający na celu zablokowanie miliardów dolarów wydatków na reklamę na platformie X.

Pozew, złożony 6 sierpnia w Sądzie Okręgowym dla Północnego Dystryktu Teksasu, zarzuca Światowej Federacji Reklamodawców (WFA) oraz Globalnemu Sojuszowi na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (GARM) organizowanie bojkotów.  Miały one spowodować w 2023 roku spadek przychodów z reklam na X o 52 proc. Według pozwu, czołowi reklamodawcy, tacy jak Unilever, Mars Inc., CVS Health i Ørsted, mieli działać wspólnie i w porozumieniu z GARM, by znacząco zmniejszyć swoje wydatki reklamowe na platformie X. W efekcie, dochody X miały spaść z 2,36 mld USD w 2022 roku do szacowanych 1,13 mld USD w 2023 roku.

„Próbowaliśmy pokoju przez 2 lata, teraz jest wojna” – napisał Elon Musk na swoim profilu X po złożeniu pozwu, nawiązując w ten sposób do wielokrotnych próśb o zaprzestanie bojkotu, które kierował publicznie do reklamodawców.

Pozew X jest kolejnym etapem w sporze między Musk’iem a reklamodawcami, którzy od dawna wyrażają obawy dotyczące standardów treści na platformie. WFA i GARM zaprzeczają oskarżeniom. Twierdzą, że ich działania są apolityczne i mają na celu zwalczanie szkodliwych treści w mediach cyfrowych. „GARM nie jest strażnikiem ani lobby,” czytamy w oświadczeniu grupy. „Sugestie, że nasze praktyki naruszają wolność słowa, są celowym przeinaczeniem”.

Najnowsze artykuły