Pod koniec kwietnia w Warszawie w szranki stanie 15 drużyn młodych informatyków z całego kraju. Walczyć będą o prawo do reprezentowania Polski w światowym finale Imagine Cup w Seattle. Najlepsze zespoły wyłonione zostały w trwających od października eliminacjach. Wśród sponsorów polskiego etapu konkursu jest Grupa Energa.
Imagine Cup to prestiżowe wydarzenie organizowane od 2003 roku przez Microsoft. Jest nie tylko konkursem dla pasjonatów informatyki i elektrotechniki (licealistów oraz studentów), ale zarazem inkubatorem start-up’ów budowanych wokół innowacyjnych, porywających pomysłów. Uczestnicy korzystać mogą bowiem z profesjonalnego mentoringu i marketingowego zaplecza organizatorów Imagine Cup, a także nawiązywać kontakty z szeroką branżą IT. Wsparcie takie dostępne jest zarówno na etapach krajowych, jak też w eliminacjach światowych.
– Rewolucja technologiczna, której jesteśmy świadkami, zmienia nie tylko codzienne życie współczesnego człowieka, ale także funkcjonowanie wielu branż, w tym energetyki. W niedalekiej przyszłości czynny udział w tym procesie mogą brać nie tylko sami zwycięzcy, ale wszyscy uczestnicy turnieju Imagine Cup. Jako Grupa Energa jesteśmy dumni, że wspólnie z Microsoftem i innymi partnerami możemy mieć swój wkład we wsparcie, jakie otrzymują ci kreatywni młodzi ludzie – podkreśla Alicja Barbara Klimiuk, wiceprezes ds. operacyjnych Energa SA.
Grupa Energa, jeden z głównych sponsorów polskiego etapu konkursu, doskonale rozumie znaczenie innowacji dla rozwoju biznesu i budowy silnej gospodarki (m.in. w 2010 roku powołała spółkę Enspirion, dedykowaną właśnie pracom nad unikatowymi technologiami przyszłości). Dlatego pracownicy dwóch spółek zależnych, Energi Obrót i Energi Oświetlenie, zasiadali w komisji mentorskiej podczas etapu regionalnego w Gdańsku i przedfinałowych prezentacji w Warszawie. Z uwagą śledzą również wszystkie projekty, które biorą udział w kwalifikacjach krajowych, także w innych regionach. Grupa Energa nie wyklucza bowiem możliwości utrzymania kontaktów biznesowych z drużynami, których pomysły wpisują się w szczególnie ważne dla firmy sektory rynku (np. elektromobilność) albo przynieść mogą korzyści dla klientów. Zgodnie z ideą Imagine Cup, na zainteresowanie Energi liczyć mogą nie tylko zwycięzcy poszczególnych etapów, ale każdy uczestnik, którego propozycja rokuje na przyszłość.
Projekty uczestników Imagine Cup dotąd tradycyjnie dzieliły się na trzy główne kategorie: gry, innowacje technologiczne i projekty społeczne. W tegorocznej edycji po raz pierwszy drużyny mogą też promować swoje pomysły w ramach kategorii smart city, czyli tzw. „inteligentnych miast”.
– Microsoft Imagine Cup to kuźnia młodych biznesów. Bez zaangażowania partnerów biznesowych takich jak Energa trudno byłoby ocenić wartość biznesową prezentowanych pomysłów. To niezwykła szansa dla zespołów startujących w konkursie na zweryfikowanie projektów z potencjalnym klientem i możliwość jeszcze lepszego przygotowania się do wejścia na rynek – zaznacza Olena Kolikhova z Microsoftu, odpowiedzialna za realizację konkursu w Polsce.
Do krajowego finału w Polsce zakwalifikowano 15 drużyn z całego kraju. Dwudniowe wydarzenie odbędzie się w warszawskim biurze Microsoftu oraz w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Pierwszego dnia finaliści zaprezentują swoje projekty, z których dzień później wyłoniona zostanie najlepsza dwunastka, a wreszcie – podczas uroczystej Gali Finałowej – zwycięska Drużyna Narodowa, która w czerwcu reprezentować będzie nasz kraj w światowych półfinałach prowadzonych online. Jeśli Polacy na tym etapie dowiodą swoich umiejętności i kreatywności, w sierpniu czeka ich wielki finał w Seattle. Ostateczni zwycięzcy zdobędą imponującą nagrodę – 100 tys. dolarów.
Energa