icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwsza na świecie dostawa boksytu z wykorzystaniem statku zasilanego LNG

Emirates Global Aluminium (EGA), producent aluminium z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, z powodzeniem zakończył pierwszą na świecie dostawę boksytu przy użyciu statku napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG). Transport odbył się na pokładzie Ubuntu Empathy, statku z napędem dual-fuel LNG, obsługiwanego przez Anglo American i wynajętego przez EGA. Ten statek jest częścią floty zamówionej przez chińską Bocomm Leasing, składającej się z dziesięciu nowych jednostek napędzanych LNG, które mają zmniejszyć emisję CO2 o 35 procent w porównaniu do tradycyjnych paliw okrętowych.

Boksyt został wydobyty przez spółkę zależną EGA, Guinea Alumina Corporation, i dostarczony do klienta w Chinach. Statek typu Capesize, który należy do największych na świecie przewoźników ładunków masowych, może przewozić do 180 tysięcy ton rudy boksytu. Ta dostawa jest częścią szerszej strategii dekarbonizacji EGA, która obejmuje zrównoważony transport i ma na celu osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku.

Zaangażowanie EGA w tę inicjatywę jest częścią jej zobowiązania do zrównoważonego rozwoju w żegludze morskiej, co wynika z wcześniejszego członkostwa w Sea Cargo Charter oraz współpracy z K Line w celu opracowania technologii dekarbonizacji morskiej. Statki napędzane LNG, takie jak Ubuntu Empathy, oferują do 28 procent niższą emisję gazów cieplarnianych na bazie tank-to-wake w porównaniu do tradycyjnych paliw okrętowych.

Offshore energy wind / Mateusz Gibała

Jak w lipcu zmieniała się produkcja energii elektrycznej w obszarze źródeł gazowych

Emirates Global Aluminium (EGA), producent aluminium z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, z powodzeniem zakończył pierwszą na świecie dostawę boksytu przy użyciu statku napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG). Transport odbył się na pokładzie Ubuntu Empathy, statku z napędem dual-fuel LNG, obsługiwanego przez Anglo American i wynajętego przez EGA. Ten statek jest częścią floty zamówionej przez chińską Bocomm Leasing, składającej się z dziesięciu nowych jednostek napędzanych LNG, które mają zmniejszyć emisję CO2 o 35 procent w porównaniu do tradycyjnych paliw okrętowych.

Boksyt został wydobyty przez spółkę zależną EGA, Guinea Alumina Corporation, i dostarczony do klienta w Chinach. Statek typu Capesize, który należy do największych na świecie przewoźników ładunków masowych, może przewozić do 180 tysięcy ton rudy boksytu. Ta dostawa jest częścią szerszej strategii dekarbonizacji EGA, która obejmuje zrównoważony transport i ma na celu osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku.

Zaangażowanie EGA w tę inicjatywę jest częścią jej zobowiązania do zrównoważonego rozwoju w żegludze morskiej, co wynika z wcześniejszego członkostwa w Sea Cargo Charter oraz współpracy z K Line w celu opracowania technologii dekarbonizacji morskiej. Statki napędzane LNG, takie jak Ubuntu Empathy, oferują do 28 procent niższą emisję gazów cieplarnianych na bazie tank-to-wake w porównaniu do tradycyjnych paliw okrętowych.

Offshore energy wind / Mateusz Gibała

Jak w lipcu zmieniała się produkcja energii elektrycznej w obszarze źródeł gazowych

Najnowsze artykuły