EnergetykaGaz.Żegluga

LNG w USA zyskuje na popularności. Rząd znosi ograniczenia dotyczące bunkrowania

Gazowiec Lech Kaczyński z floty Grupy Orlen w terminalu LNG w Świnoujściu. Fot. Mikołaj Teperek

Gazowiec Lech Kaczyński z floty Grupy Orlen w terminalu LNG w Świnoujściu. Fot. Mikołaj Teperek

W ostatnich dniach rząd Stanów Zjednoczonych podjął decyzję o zniesieniu dotychczasowych ograniczeń dotyczących bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG), otwierając tym samym nowe możliwości dla sektora energetycznego i morskiego. Informację tę podał portal Offshore Energy, wskazując na przełomowy moment dla rozwoju infrastruktury LNG w USA.


Decyzja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na czystsze paliwa w transporcie morskim oraz dążenie do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zniesienie restrykcji ma na celu ułatwienie dostępu do LNG jako alternatywy dla tradycyjnych paliw, takich jak olej napędowy czy mazut, które dominują w żegludze.

Nowe możliwości dla portów i żeglugi

Dzięki temu porty i operatorzy statków w Stanach Zjednoczonych będą mogli swobodniej rozwijać infrastrukturę do bunkrowania LNG, co może przyspieszyć transformację energetyczną w tym sektorze. Eksperci wskazują, że zmiana polityki może przyciągnąć nowe inwestycje w terminale LNG oraz zwiększyć konkurencyjność amerykańskich portów na globalnym rynku. LNG, jako paliwo o niższej emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń, jest postrzegane jako kluczowy element w dążeniu do zrównoważonego rozwoju w przemyśle morskim.

Decyzja rządu USA została już pozytywnie odebrana przez branżę offshore i organizacje ekologiczne, które widzą w niej szansę na przyspieszenie zielonej rewolucji w transporcie. Jednak niektórzy analitycy zwracają uwagę na konieczność dalszego monitorowania wpływu LNG na środowisko, w tym emisji metanu podczas wydobycia i transportu.

Zniesienie ograniczeń to kolejny krok w kierunku umocnienia pozycji Stanów Zjednoczonych jako lidera w produkcji i wykorzystaniu LNG. W perspektywie najbliższych lat można spodziewać się dynamicznego wzrostu liczby statków zasilanych tym paliwem, co może zrewolucjonizować rynek bunkrowania w Ameryce Północnej.

Offshore Energy / Mateusz Gibała

Unia Europejska chce kupować LNG na wzór japoński. Polska stawia na dostawy z USA i Kataru


Powiązane artykuły

Uroczystość podpisania kontraktu Westinghouse-MVM. Fot. WEC

Partner atomowy Polski dostarczy paliwo jądrowe na Węgry

Westinghouse, amerykański dostawca paliwa jądrowego i projektant reaktorów pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, podpisał kontrakt z węgierskim dystrybutorem energii elektrycznej. Amerykanie...

Motyka odpowiada na projekt prezydenta zespołem specjalnym

Ministerstwo energii powołało specjalny zespół do opracowania rekomendacji i założeń do propozycji przepisów dot. kształtowania i kalkulacji taryf dla energii...

Sosnowiec i Będzin nie zostaną bez ciepła tej zimy. Co z następną?

GIOŚ zawiesił egzekucję kary dotyczącej emisji CO2 przez Elektrociepłownie Zagłębie Dąbrowskie w 2020 roku do czasu rozstrzygnięcia przez sąd. Tym...

Udostępnij:

Facebook X X X